La UPC, primera politècnica a Espanya al rànquing QS Graduate Employability Rankings 2018

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es posiciona com la primera universitat politècnica de l’Estat al rànquing QS Graduate Employability Rankings 2018. En aquesta edició, la UPC és la segona universitat catalana i la quarta en l’àmbit estatal, i se situa entre les 120 millors del món en ocupabilitat i entre les 41 primeres d’Europa.

13/09/2017

El QS Graduate Employability Rankings, que el 12 de setembre ha publicat l’edició del 2018, avalua l’ocupabilitat dels estudiants i analitza la reputació entre els ocupadors, els vincles entre aquests i els estudiants, la col·laboració de les institucions amb el món empresarial, la taxa d’ocupació dels graduats i resultats dels alumni. La UPC, que és la primera de les universitats politècniques a Espanya, també és la quarta universitat del sistema més ben situada en ocupabilitat, per darrera de la Universitat de Navarra, la Universidad Complutense de Madrid i la Universitat de Barcelona. El rànquing, encapçalat per la Universitat d’Stanford, posiciona la UPC en els rangs 111-120 del món i 36-41 europeu.

En relació a l’edició de l’any passat, la UPC millora un mínim de 4,5 punts en general, avançant especialment en l’indicador de connexions entre ocupadors i estudiants, amb 43,7 punts. El segon indicador on ha crescut la puntuació és el de taxa d’ocupació, i també millora, si bé més lleument, en les col·laboracions amb ocupadors i la reputació entre aquests.

El rànquing, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, ha seguit incrementant el número d’institucions classificades fins a 500, del total de 600 que ha analitzat. En l’edició pilot del 2015 es van classificar 200 universitats i l’any passat ja es va passar a 300.

Més informació: