La UPC, primera universitat de l’Estat en el camp de l’Enginyeria, segons l’NTU Ranking 2021

Laboratori de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC

Instal·lacions de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC

La darrera edició de l’NTU Ranking situa la UPC com a primera universitat espanyola en el camp de l’Enginyeria en productivitat, impacte i excel·lència científica. La Universitat també destaca, en el primer lloc de l’Estat, en quatre disciplines: Matemàtiques; Enginyeria Civil; Enginyeria Mecànica, Industrial i Aeronàutica; i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica.

03/02/2022

El Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities, editat per la National Taiwan University (NTU) i conegut també com a NTU Ranking o Rànquing de Taiwan, avalua la productivitat, l’impacte i l’excel·lència de les publicacions científiques de les institucions a partir d’indicadors bibliomètrics obtinguts de bases de dades de Clarivate Analytics. A més de la classificació general, l’NTU Ranking publica també trenta-tres llistes per camps i disciplines.

En l’edició 2021 del rànquing, i en la classificació general, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) escala posicions i se situa en el lloc 118 a Europa i en el 445 del món. També és líder entre les politècniques de l’Estat.

Pel que fa als camps, la UPC destaca en Enginyeria: se situa com a líder de l’Estat (un lideratge que manté des de 2011), en el lloc 25 d’Europa i en el 146 del món. Així mateix, la Universitat es col·loca en el camp de les Ciències Naturals: com a primera politècnica espanyola, en el lloc 92 d’Europa i en el 258 del món.

En el ‘top 100’ del món en tres disciplines
La UPC també es posiciona en 12 disciplines de les avaluades pel rànquing, dues més que a l’edició anterior: en Matemàtiques; Enginyeria Civil; Enginyeria Mecànica, Industrial i Aeronàutica; Ciències de la Computació, Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Química; Ciències de la Terra, Ciència dels Materials, Física, Energia i Ciències de l’Enginyeria; Enginyeria i Ciències del Medi Ambient, i Química.

En aquestes, la Universitat se situa entre les 100 millors universitats del món i la primera de l’Estat en tres disciplines: Matemàtiques, Enginyeria Civil, i Enginyeria Mecànica, Industrial i Aeronàutica. Un lideratge estatal que també es dona en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica.

En les disciplines de Ciències de la Computació, Ciències de la Terra, Ciència dels Materials, Física, Enginyeria i Ciències de l’Energia, i Enginyeria i Ciències del Medi Ambient la Universitat també se situa al capdavant de les politècniques de l’Estat.