Richard Stallman reflexiona sobre el programari lliure a la UPC

Descarregar

Retrat de Richard Stallman, pare del programari lliure

El pare del programari lliure Richard Stallman, oferirà el proper 18 de juny, a les 18h, una xerrada que, sota el títol ‘El programari lliure en l'ètica i en la pràctica’, pretén analitzar els reptes i la filosofia del free software, més enllà de les qüestions tècniques.

14/06/2018

La conferència de Richard Stallman, que no és tècnica ni requereix inscripció prèvia, està organitzada pel Barcelona Supercomputing Center - Centre Nacional de Supercomputació (BSC) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i tindrà lloc a l'Auditori de l'edifici Vèrtex (plaça Eusebi Güell, 6), al Campus Nord a Barcelona. Stallman, que farà la xerrada en espanyol, parlarà també de l'estat actual i la història del sistema operatiu GNU que, juntament amb el nucli Linux, l'utilitzen desenes de milions de programadors i usuaris generals a tot el món.

Richard Stallman és un programador nord-americà considerat el guru del programari lliure o free software i president de la Fundació del Programari Lliure (FSF per les sigles en anglès). Entre les seves fites com a programador, s'inclouen l'editor de text GNU Emacs, el compilador GCC i el depurador GDB, a través del projecte GNU.

No obstant això, és més conegut per l'establiment d'un marc de referència moral, polític i legal per al moviment del free software com a alternativa al desenvolupament i distribució del programari no lliure o privatiu. A més, és el creador del concepte Copylfeft, que té com a finalitat llicenciar programari de manera que el seu ús i la seva modificació siguin sempre lliures. Richard Stallman parlarà sobre les metes i la filosofia del moviment del Programari Lliure i l'estat i la història del sistema operatiu GNU, el qual juntament amb el nucli Linux, és actualment utilitzat per desenes de milions de persones a tot el món.