UPCommons, en el ‘top 20’ del món de repositoris de documents en obert

Descarregar

Mapa interactiu de coneixement en obert de GEOCoomons, l'eina del portal UPCommons per a la geolocalització de la producció acadèmica de la UPC

El repositori de documents en obert de la UPC, UPCommons, se situa en el lloc 20è del món en la darrera edició del Transparent Ranking sobre repositoris. En la classificació de repositoris institucionals, UPCommons puja al lloc 11è del món, i continua liderant el panorama estatal a ambdues classificacions.

26/05/2021

En la classificació general del Transparent Ranking sobre repositoris, el repositori de documents en obert de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), UPCommons, se situa en el lloc 20è del món, escalant una posició respecte a la darrera edició del rànquing (setembre 2020). El nombre de registres identificats a UPCommons també augmenta, de 74.100 a 84.800. La Universitat també és la vuitena europea i la primera estatal en aquest àmbit.

Així mateix, en la llista de repositoris institucionals, UPCommons puja al lloc 11è de tot el món –escalant dues posicions respecte a l’edició anterior, de setembre 2020, se situa el cinquè europeu i es manté com a líder a l’Estat.

Finalment, en la llista que inclou tant repositoris com portals de revistes, UPCommons es manté en tercera posició en l'àmbit estatal, només pel darrere de DIALNET i RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert).

Elaborat pel Laboratori de Cibermetria del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), el mateix editor del Ranquing Web of Universities, el Transparent Ranking sobre repositoris mesura el nombre de registres identificats a Google Scholar, excloent cites i patents. En la darrera edició del Transparent Ranking s’ha calculat a partir de les dades obtingudes durant la segona setmana de maig.