Tres estudiants de la UPC participaran en l’Assemblea Europea d’Estudiants a Estrasburg

Descarregar

Lluís Gil, Nuria Escursell i Ariadna Anguita són els estudianst de la UPC que participen en aquesta trobada d'estudiants universitaris europeus

Formen part del grup d’estudiants de l’aliança Unite! que participarà en aquesta segona trobada d’estudiants universitaris a Estrasburg, amb l’objectiu d’elevar a la Comissió Europea propostes i recomanacions per a la presa de decisions al voltant dels grans reptes europeus

29/05/2023

Ariadna Anguita, Núria Escursell, estudiantes del màster universitari en Enginyeria Aeronàutica a l’ESEIAAT, i Lluís Gil, estudiant del grau en Enginyeria del Disseny i Desenvolupament del Producte a la mateixa Escola, són els tres estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) que participaran en la segona edició de l’Assemblea Europea d’Estudiants (ESA), del 31 de maig al 2 de juny, a Estrasburg. Formen part del grup de dotze estudiants que representen l’aliança Unite! en l’esdeveniment.

L’Assemblea, que es desenvoluparà a les instal·lacions del Parlament Europeu, reuneix, en aquesta segona edició, a més de 200 estudiants de la majoria de les aliances universitàries europees per debatre temes d’actualitat, elaborar recomanacions polítiques per al futur d'Europa i defensar-les davant dels responsables de la presa de decisions. L’aliança Unite!, de la que forma part la UPC, estarà representada en la trobada pels estudiants Dana Reignier-Tayar, Grenoble INP-UGA; Gabriele Morello, PoliTo; Hatef Hajian, Aalto; Lluís Gil, UPC; Núria Escursell, UPC; Elaia Etchamendy, Grenoble INP-UGA; Charlotte Boudali, Grenoble INP-UGA; Hugo Cazaux, Grenoble INP-UGA; Roman Bouchet, Grenoble INP-UGA; Ariadna Anguita Julià, UPCGonçalo Castro, Grenoble INP-UGA i Fjolla Hasani, TU Graz.

Entre els mesos de març a maig, els estudiants seleccionats per participar en l’Assemblea han estat treballant remotament sobre un dels temes que es tractaran durant les sessions a Estrasburg, on s'elaboraran les recomanacions i propostes concretes per a la Comissió Europea. El resultat final del debat i dels acords serà un document de posicionament comúa per compartir amb els responsables europeus de la presa de decisions en cada àmbit.

Segons Lluís Gil, que també és representant de la UPC a Students in Unite! for Representation and Empowerment! (SURE), “tots els participants en l’Assemblea ens preparem de maneres diferents abans d’assistir-hi. Hem dedicat part del nostre treball previ a buscar diverses opinions d'experts sobre el tema que estem debatent i, en alguns casos, els estudiants han organitzat reunions amb ells per ampliar, encara més, els seus coneixements sobre el tema. També s'han establert diversos grups de treball per investigar informació rellevant i compartir-la amb la resta del grup”.

En aquesta fase prèvia, l’ESA ha organitzat dos esdeveniments que són molt rellevants per a les tasques de preparació de l'Assemblea, com són un taller de redacció de polítiques per a escriptors voluntaris, que va tenir lloc el 4 de maig, i una visita digital al Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el 8 de maig.

Durant les sessions a Estrasburg els estudiants es dividiran en diferents panells i taules rodones segons els temes del debat. Dos dels panells estaran coordinats per estudiants Unite!. Es tracta de la Dana Reignier-Tayar (Grenoble INP-UGA), coordinadora del panell 2 sobre 'Lliçons del passat. Com podria la història francoalemanya de la reconciliació servir de model per superar conflictes i construir la unitat', i la Gabriele Morello (PoliTo), que coordinarà el panell 8 sobre 'Ciutats del futur. Com les ciutats contribueixen a l'autonomia europea i al benestar de les persones?'

La resta d’estudiants que representen Unite! participaran en els diferents panells per discutir i proposar solucions al voltant dels temes següents:
- Panell 3: Energia. Com garantir un accés just i sostenible. L'energia a Europa a diferents nivells - Hatef Hajian, Aalto (doctorand)
- Panell 6: Digital. Com garantir una transició digital justa i sostenible en un context d'explosió de la demanda i d'escassetat de matèria primera?- Lluís Gil, UPC (estudiant de grau), i Núria Escursell, UPC (estudiant de màster).
- Panell 7: Defensa. Està la UE en posició de desenvolupar una política exterior eficient i una política de defensa autònoma que garanteixi la seguretat dels seus ciutadans?- Elaia Etchamendy, Grenoble INP-UGA (estudiant de grau):
-: Panell 8: Ciutats del futur. Com les ciutats sostenibles contribueixen a l'autonomia europea i al benestar de les persones?- Charlotte Boudali, Grenoble INP-UGA (estudiant de master); Hugo Cazaux, Grenoble INP-UGA (estudiant de grau) Roman Bouchet, Grenoble INP-UGA (estudiant de grau).
- Plafó 9: Excel·lència contra inclusió? Les institucions europees d'educació superior ofereixen un accés més inclusiu a les capacitats i el coneixement?- Ariadna Anguita Julià, UPC (estudiant de màster), i Gonçalo Castro, Grenoble INP-UGA (estudiant de màster).
 - Plafó 10: Any Europeu de les Habilitats.  Les institucions d'educació contribueixen a reduir la diferència de qualificacions a Europa?- Fjolla Hasani, TU Graz (estudiant de màster).