L’ICFO i l’'spin-off' Quside s’uneixen per crear un nou laboratori de processament quàntic

Descarregar

Lluís Torner, director de l'ICFO, i Carlos Abellan, cofundador i CEO d'Quside, en la signatura de l'acord

Descarregar

D’esquerra a dreta, primera fila: Maciej Lewenstein, professor ICREA a l’ICFO; Carlos Abellan, CEO de Quside; Silvia Carrasco, directora de KTT, i Miguel Angel March. Segona fila: Waldimar Amaya, Jose Martinez, Maria Marti i el director de l’ICFO, Lluís Torner.

L’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i la seva ‘spin-off’ Quside Technologies s'uneixen per crear un espai dedicat al desenvolupament de tecnologies de processament quàntic. Aquest laboratori conjunt utilitzarà conceptes i models avançats de física quàntica per resoldre problemes emergents que encara no es poden solucionar amb els ordinadors i el hardware actual.

20/09/2019

L’ICFO –institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)– i l'spin-off Quside han anunciat la creació d'un nou Laboratori Conjunt de Processament Quàntic, establint un marc de col·laboració per fomentar el desenvolupament de tecnologies de processament quàntic. Les iniciatives d'investigació en curs, que van començar abans que Quside s'establís com a spin-off de l'ICFO el 2017, estan començant a produir resultats destacats i han propiciat l’impuls d’aquesta nova iniciativa de transferència de tecnologia. L'objectiu és produir noves tecnologies de processament per accelerar la capacitat computacional, optimitzant la seva potència i els seus costos. Aquest laboratori conjunt utilitzarà conceptes i models avançats de física quàntica per resoldre problemes emergents que encara no es poden solucionar amb els ordinadors i el hardware actual.

Hi ha una cursa a nivell mundial per aprofitar el poder de la física quàntica per a les tecnologies de pròxima generació. Quside, una spin-off d’alta tecnologia que es va incubar al Launchpad de l’ICFO, dissenya i comercialitza components quàntics per a tots els dispositius connectats. Explotant les tecnologies fotòniques i la maduresa de la indústria de fabricació de semiconductors, Quside desenvolupa productes que ofereixen seguretat i rendiment sense precedents per a la ciberseguretat i la informàtica d'alt rendiment.

La directora de Coneixement i Transferència de Tecnologia (KTT) a l'ICFO, Silvia Carrasco, ha assenyalat que "el procés de desenvolupament i incubació d'idees amb QuSide ens ha permès madurar aquesta idea i llançar aquest nou laboratori conjunt que preveiem que accelerarà en gran mesura l’arribada al mercat de noves solucions de processament quàntic."

En la signatura de l'acord, Carlos Abellan, cofundador i CEO d'Quside i alumni de la UPC, ha comentat que "estem entusiasmats de associar-nos amb l’ICFO per accelerar el desenvolupament de noves tecnologies de processament quàntic que tenen un impacte a curt termini."

El laboratori funcionarà com una incubadora d'idees i llançarà una sèrie de projectes enfocats que combinaran l'experiència de recerca de primer nivell mundial que aporta l’ICFO amb les habilitats i el coneixement de l'Equip de Computació Avançada de Quside. Les aplicacions inclouran avenços en àrees com problemes d'optimització, simulació de desenvolupament de medicaments i intel·ligència artificial.

José Martínez, director de l'Equip de Computació Avançada de Quside i gerent del Laboratori de Processament Quàntic ha afirmat que "aquest laboratori, construït a la frontera entre la física quàntica i el processament de dades, permetrà el desenvolupament i l'avanç de noves tecnologies de processament de dades basades en la quàntica."

Per la seva part, Lluís Torner, director de l’ICFO, ha destacat que "estem encantats amb la creació del Laboraori de processament quàntic en associació amb Quside. El laboratori conjunt és una conseqüència de les idees visionàries dels líders de KTT i Quside i permetrà l'exploració de conceptes veritablement innovadors en el processament quàntic, molt en línia amb l'esperit ICFOnià."