Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Sistemes TIC

Curs 2017-2018

Amb el grau en Enginyeria de Sistemes TIC, únic a l'Estat espanyol seguint el model de diferents referents internacionals, adquiriràs la formació necessària per donar resposta a problemes d’enginyeria que integren simultàniament aspectes dels àmbits de l’electrònica, la informàtica i les comunicacions. Seràs un professional amb un perfil formatiu generalista i amb els coneixements clau per atendre un sector emergent i de gran impacte com el dels sistemes encastats (embedded systems), presents en: automòbils, domòtica, maquinària industrial, equipament mèdic, electrònica de consum o sistemes de control de trànsit, entre d’altres. Aquest grau ofereix una docència basada en projectes TIC reals proposats per empreses. Cal destacar que ha rebut el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària 2014 del Consell Social de la UPC.

Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Horaris/torns
Matí
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
5,218. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Vuitè quadrimestre

• Treball de Fi de Grau 24
  • ObligatòriaECTS
  • OptativaECTS
  • ProjecteECTS
Sortides professionals
  • Disseny, especificació i implantació de ginys i sistemes que integren coneixements d’electrònica, informàtica i comunicacions.
  • Empreses del sector TIC o d’altres sectors on les TIC poden aportar valor afegit.
  • Empreses i institucions que desenvolupen productes o presten serveis en què conflueixen l’electrònica, la informàtica i les comunicacions, com ara: la indústria de l'automòbil, empreses que desenvolupen maquinària de producció, equipaments d'assaig i de laboratori, indústria biomèdica, electrònica, domòtica o mediambiental, indústria de sistemes de control, etc.
  • Enginyeries que elaboren projectes en àmbits interdisciplinaris.
  • Cap de projecte en empreses del sector TIC.
  • Enginyer/a de disseny R+D.
  • Gestor/a de projectes R+D.
  • Product manager.
  • Llocs de treball tècnics, comercials o de gestió.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM)

Versió per imprimir

Sol·licita informació