Enric Carrera, nou director de l’INTEXTER

A la dreta, Enric Carrera, en el moment de la signatura, amb el rector Francesc Torres, a l'esquerra

Descarregar

El professor Enric Carrera ha pres possessió, el 19 de gener, del càrrec de director de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per als propers quatre anys.

19/01/2018

Amb aquest nomenament, Enric Carrera pren el relleu a Martí Crespi, al capdavant de l’INTEXTER durant els darrers sis anys. Carrera és doctor en Enginyeria Tèxtil per la UPC i enginyer tècnic tèxtil. És màster universitari en Enginyeria Tèxtil i Paperera, també per la UPC, i màster en Educació Ambiental i en Ecoauditories i Planificació Ambiental.

Anteriorment, Enric Carrera ha estat sotsdirector d'Entorn Industrial a l’anterior Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa —actualment Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)—, director de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat i secretari acadèmic del Departament d'Enginyeria Tèxtil i Paperera —integrat ara al Departament de Ciència de Materials i Enginyeria Metal·lúrgica.

Professor titular d’universitat, Enric Carrera imparteix docència a l’ESEIAAT. Com a investigador, forma part del grup de Recerca en Tecnologia Tèxtil (TECTEX). La seva activitat de recerca se centra en la física tèxtil i en l'avaluació objectiva dels teixits tèxtils, tant pel que fa a la qualitat dels teixits com al caient i a la confortabilitat. També treballa tèxtils sostenibles, com ara el cotó orgànic, i en el desenvolupament sostenible, especialment en la indústria tèxtil. Una tasca reconeguda l’any 2002 amb el 5è Premi a la Qualitat en la Docència Universitària i amb el premi a la Sostenibilitat del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona.

Consolidar aliances i guanyar en sostenibilitat
Com a nou director de l’INTEXTER, Enric Carrera es planteja assolir dos objectius principals.  “D’una banda, consolidar una estructura àgil, flexible i competitiva per enfortir les aliances amb l’entorn industrial. De l’altra”, ha afirmat, “impulsar línies de recerca que abordin el repte del sector tèxtil: guanyar en sostenibilitat”.

L’INTEXTER es va fundar l’any 1954 com un centre de la UPC dedicat a la recerca i la cooperació industrial en tots els àmbits relacionats amb el sector tèxtil i afins. Des del febrer de 2013 forma part de l’Innotex Center de la UPC, juntament amb el Centre d’Innovació Tecnològica (CTF) i el Centre de Recerca i Innovació en Toxicologia (CRIT). Es tracta d’un centre d’R+D d’avantguarda que dóna servei a les empreses d’àmbit nacional i internacional del sector tèxtil i d’altres sectors industrials. Forma part del Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC) i és membre de la xarxa TECNIO de la Generalitat de Catalunya.

Les línies de recerca d'aquest centre abasten diversos camps, com ara el desenvolupament de nous materials i productes tèxtils d’altes prestacions, de sistemes productius avançats i de tècniques de control remot a temps real. Altres camps són la fenomenologia dels processos d’aplicació industrial i l’eficiència dels processos de producció del sector tèxtil i afins per guanyar en qualitat i estalviar costos. Utilitza tècniques molt potents d’anàlisi làser i de filmació en vídeo d’alta velocitat, útils per investigar els camps fluidodinàmics dels sistemes tèxtils manipulats en condicions extremes.
Enric Carrera, nou director de l’INTEXTER

Retrat d'Enric Carrera, nou director de l'INTEXTER

Descarregar