Beatriz Otero continua com a directora del Departament d'Arquitectura de Computadors

Retrat de Beatriz Otero
Descarregar

Retrat de Beatriz Otero

Beatriz Otero signant de nou com a directora del Departament d'Arquitectura de Computadors de la UPC, amb el rector Daneil Crespo al costat
Descarregar

La professora Beatriz Otero continuarà durant quatre anys més al capdavant Departament d'Arquitectura de Computadors de la UPC, després d'haver estat reelegida en càrrec.

17/03/2022

El 9 de març ha tingut lloc la presa de possessió de Beatriz Otero com  directora del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Cataluya · BarcelonaTech (UPC), després d’haver estat reelegida en el càrrec.

Otero és directora d’aquest Departament des del desembre del 2017, primer com a directora en funcions i després com a directora elegida. Anteriorment al seu primer mandat, finalitzat el febrer passat, havia estat sotsdirectora de coordinació docent del mateix Departament (des del setembre del 2015 fins al novembre del 2017).  Durant els darrers dos anys també ha estat membre del Consell de Govern UPC.

Doctora en Arquitectura de Computadors per la (UPC) i en Ciències de la Computació per la Universitat Central de Veneçuela (UCV), Beatriz Otero imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

Otero és investigadora del grup Virtualization and Operating Systems Research Group (VIRTUOS) després d'una llarga col·laboració amb el grup de Computació d'Altes Prestacions (CAP). Les seves àrees d'expertesa són l’anàlisi de rendiment, l’optimització d'aplicacions científiques en arquitectures multi-core i many-core a més del desenvolupament de sistemes intel·ligents, basats en Intel·ligència artificial, per a la detecció d'anomalies/atacs en arquitectures IoT (Internet of Things).