‘Caminant per la ciutat’ proposa al PDI i al PAS 12 rutes per redescobrir Barcelona guiades per professorat de la UPC

L’activitat ‘Caminant per la ciutat: descobreix Barcelona amb mirada politècnica’ té lloc en el marc de la celebració dels 50 anys de la UPC, El programa complet de les activitats commemoratives es pot consular al web https://50.upc.edu/, que recull les novetats, els esdeveniments relacionats, galeries d’imatges i un resum interactiu de les fites més rellevants de la Universitat.

A partir del 4 de març i fins al 17 d’abril, la iniciativa ‘Caminant per la ciutat: descobreix Barcelona amb mirada politècnica’ proposa al PDI i al PAS redescobrir la capital catalana partir de 12 rutes temàtiques, comentades per professorat de la UPC. Les places per participar en aquesta activitat, que s’emmarca en els actes commemoratius dels 50 anys de la Universitat, estan exhaurides i s'està treballant per poder obrir més sessions en breu.

24/02/2021

Professores i professors de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) dels àmbits de l’enginyeria, l’arquitectura, la ciència i la tecnologia ofereixen al PDI i al PAS una nova mirada sobre diversos aspectes d’espais, construccions o barris emblemàtics de la ciutat de Barcelona a través de 12 rutes comentades.

Uns itineraris que formen part de l’activitat ‘Caminant per la ciutat: descobreix Barcelona amb mirada politècnica’, adreçats al personal docent i investigador (PDI) i al personal d’administració i serveis (PAS) de la UPC, i que es desenvoluparan a l’exterior, amb un aforament limitat (inicialment de 20 persones, en funció de les restriccions vigents per la pandèmia) i garantint les mesures de seguretat sanitàries establertes. Actualment, les places per participar-hi estan exhaurides i s'està treballant per poder obrir més sessions en breu.

Tot seguit s'indiquen les rutes programades i el professorat que les comenta:

• Caminada per Montjuïc. Dijous, 4 de març. De 16 a 18 h
    Ruta guiada per Estanislau Roca, professor emèrit vinculat al Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori i assessor del Consell de Direcció de la UPC en projectes estratègics d'arquitectura i urbanisme.
  •  Ciutat Vella: història i matemàtiques a la ciutat. Dissabte, 6 de març. De 10 a 12 h.
    Guiada per Pau Mir, professor del Departament de Matemàtiques i investigador del grup de recerca en Geometria de Varietats i Aplicacions (GEOMVAP).
  • Caminada pels jardins de Vila Olímpica. Dijous, 11 de març. De 16 a 18 h
    Guiada per l’enginyer Manuel Colominas, professor del Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia.
  •  Espais públics i edificis fets per dones. Dissabte, 13 de març. De 10 a 12 h.
    Guiada per Zaida Muxí, professora del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori i investigadora del grup de recerca en Anàlisis Crítiques de la Modernitat: Arquitectura i Ciutat (ACM).
  •  Barcelona des de la perifèria. Dijous, 18 de març. De 16 a 18 h.
    Guiada per Maribel Rosselló, professora del Departament de Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació i investigadora del grup de recerca ACM.
  • Del Manchester català al 22@. Dijous, 25 de març. De 16 a 18 h.
    Guiada per Ricardo Gómez, professor del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura i investigador del Grup Interdisciplinari de Ciència i Tecnologia en l'Edificació (GICITED).
  •  El Park Güell revisitat: el projecte d'un oasi. Dissabte, 27 de març. De 10 a 12 h.
    Guiada per Albert Cuchí, director de l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV) i professor del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura.
  •  Gaudí, el modernisme i l'Eixample. Dijous, 8 d'abril. De 16 a 18 h.
    Guiada per Joan Olona, professor del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura.
  •  Recorregut per les terrasses de Miramar
    Divendres, 9 d'abril. De 16 a 18 h.
    Guiada per Xavier Fàbregas, professor del Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia i investigador de la Unitat de Mecanització Agrària (UMA).
  • Cobertes verdes a Barcelona.  Dijous, 15 d'abril. De 16 a 18 h.
    Guiada per Monsterrat Bosch, professora del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura i investigadora del GICITED.
  • Ciutat Vella. Esgrafiats barrocs a Barcelona. Divendres, 16 d'abril. De 16 a 18 h.
    Guiada per Judith Ramírez, professora del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura i investigadora del GICITED.
  • El recinte de l'Escola Industrial: passat i present. Dissabte, 17 d'abril. De 10 a 12 h.
    Guiada per Ramon Graus, professor del Departament de Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació i investigador del l grup de recerca ACM.