Carles Crosas, nou director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori

Retrat de Carles Crosas

Retrat del professor Carles Crosas

Acte de presa de possessió de Carles Crosas com a director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i el nou director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori, Carles Crosas, moments després de la presa de possessió
Descarregar

El 24 de març ha tingut lloc la presa de possessió de Carles Crosas Armengol com a director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori, després d’haver estat elegit a les eleccions al càrrec. Pren el relleu al professor Julián Galindo González, al capdavant del Departament des del febrer del 2018.

24/03/2022

Carles Crosas ha estat sotsdirector del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) des del 2018 i fins a l’actualitat, i secretari acadèmic del 2012 al 2015. També va ser sotsdirector de Relacions Internacionals a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) en el període 2016-2017.

Graduat en Arquitectura per l'ETSAB l’any 2000, es va doctorat en Urbanisme a la UPC l’any 2009. Com a professor agregat al Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori, imparteix docència de grau i màster a l’ETSAB des de l’any 2001, quan va començar amb una beca predoctoral de Formació de de Personal Investigador, i va iniciar la seva col·laboració docent i formació investigadora al Laboratori d’Urbanisme de Barcelona (LUB) –centre de recerca de la UPC adscrit al Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori–, amb el professor Manuel de Solà-Morales.

En el marc del LUB, és investigador principal d’alguns projectes de recerca i de transferència que se centren en el projecte urbanístic contemporani i l’anàlisi de les centralitats i la mixticitat urbana. Recentment, ha estat coordinador per part de la UPC de projectes Erasmus+ amb algunes universitats europees sobre metabolisme urbà i sobre l’ensenyament de l’arquitectura i l’urbanisme en països emergents com Egipte. Els seus estudis doctorals centrats en la transformació urbana de les malles urbanes del segle XIX a La Habana i altres ciutats iberoamericanes van ser reconeguts a la VII Bienal Iberoamericana de Arquitectura y Urbanismo, al 2010, i amb el Premi Extraordinari de Doctorat UPC, al 2012.

Ha participat i co-organitzat nombrosos workshops internacionals i ha estat convidat com a professor, investigador i ponent a diverses universitats d’Europa, d'Amèrica i d'Àsia.

Complementàriament a les seves tasques docents i de recerca, és coautor de plans i estudis urbanístics per encàrrec de diverses administracions. Els seus projectes urbans han estat premiats en concursos d’idees d’àmbit nacional i internacional.