El Consell de Govern aprova els ajuts ALECTORS‐2023 per fomentar la recerca entre el nou professorat

Estan dotats amb una partida de 400.000 euros i tenen l’objectiu d’impulsar l’activitat de recerca del professorat lector en el seu primer any de vinculació amb la UPC

14/11/2023

El Consell de Govern celebrat el dia 25 d'octubre ha donat llum verda als ajuts de 3.000 euros per al professorat Lector que du a terme la seva recerca a dedicació completa en l’àmbit d’una unitat acadèmica de la UPC, i que es troba en el seu primer any de vinculació amb la universitat, és a dir, que hagi accedit a aquesta plaça des de l'1 de desembre del 2022 fins a la data d’aprovació d’aquesta convocatòria. Per a aquests ajuts, doncs, s’han pressupostat un total de 400.000 euros. Consulteu aquí els destinataris.

Els ajuts podran destinar-se a qualsevol tipus de despesa de recerca i especialment: material fungible de laboratori, material inventariable (petit equipament), publicacions, despeses associades a la participació en congressos (inscripcions i despeses de viatges), entre altres.

L’ajut és per dues anualitats. El de 2023 està dotat amb 3.000 euros per a cada professor/a i el de 2024 fins a 3.000 euros més, en funció de la disponibilitat pressupostària. Per a la primera anualitat no serà necessari presentar cap sol∙licitud i per rebre la segona anualitat s’haurà de presentar una sol·licitud i s’hauran de complir els criteris següents:

• Formar part d’un grup de recerca UPC.
  • Haver publicat un article com autor de correspondència en una revista indexada al Journal Citation Reports (JCR) o equivalent i haver dipositat una còpia de l’article a UPCommons. S’exclouen expressament les revistes depredadores o de dubtosa qualitat.
  • Haver realitzat el programa de formació de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) sobre gestió de la recerca.

El vicerector de Recerca, Jordi Llorca, ha explicat que l’ajut respon als objectius del Pla Estratègic de la UPC 2022‐2025 de donar suport a la recerca dins de la universitat, incrementar la producció científica, la difusió dels resultats i la propietat intel∙lectual industrial així com augmentar el nombre de PDI implicat en RDI.