Inscripcions al curs 'La curiositat com a motor de la tecnologia', fins al 15 de febrer

El MOOC ‘La curiositat com a motor de la tecnologia’, gratuït per a la comunitat de la UPC, s’organitza a través de la UPC School, amb el suport de Santander Universidades, i neix de la motivació per mostrar la rellevància de la curiositat en el procés creatiu en ciència i tecnologia. S'impartirà del 19 de febrer al 31 de març per l'expert en innovació Alfons Cornella.

01/02/2024

El Massive Open Online Course (MOOC) ‘La curiositat com a motor de la tecnologia’ és un curs de formació a distància obert i gratuït per a l’estudiantat, el PDI i el PAS de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Les inscripcions al curs, que s'impartirà del 19 de febrer al 31 de març, estan obertes fins al 15 de febrer.

El curs està impartit per Alfons Cornella, expert en innovació i fundador de l’empresa Infonomia i de Institute of Next. El programa, de 25 hores (1 crèdit ECTS per a estudiantat en pla oficial), combina de forma asíncrona continguts audiovisuals (vuit vídeos), activitats, articles i test d’autoavalució final.

L’objectiu és fomentar el pensament crític, la curiositat, la creativitat i la innovació. Concretament, formar les persones per estimular la curiositat al llarg de la vida personal i professional. Es tracta de crear un context favorable que millori l’actitud (voluntat oberta) i l’aptitud (coneixements i eines) respecte a la curiositat, una necessitat per assegurar el progrés de ciència i tecnologia, i afavorir una ment saludable, individual i col·lectiva, que contribueixi a la salut de les persones.

Al llarg del curs s’explicaran accions concretes per facilitar la curiositat en els equips de qualsevol organització, com ara: crear un clima propici, mostrar periòdicament com va canviant el món, sensoritzant-lo, definir processos facilitadors i reforçar la curiositat per als altres, així com entrenar en l’art de fer bones preguntes. També s’explicarà què és la neuroplasticitat del cervell humà i com aquest sempre està disposat a aprendre, i quins són els avenços de la neurociència.