Eva Gallardo, nova directora del Departament d'Organització d’Empreses

El rector Daniel Crespo i la professora Eva Gallardo durant l'acte de presa de possessió
Descarregar

Retrat de la professora Eva Gallardo
Descarregar

Retrat de la professora Eva Gallardo

El 12 de juliol, la professora Eva Gallardo ha pres possessió com a directora del Departament d'Organització d’Empreses, càrrec exercit des del 2015 pel professor Rafael Pastor.

18/07/2023

La professora Eva Gallardo Gallardo estarà al capdavant del Departament d’Organització d’Empreses durant els propers sis anys. Pren el relleu a Rafael Pastor Moreno, que ha dirigit aquesta unitat en els darrers vuit anys.

Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses (2001) i doctora en Empresa (2013) per la Universitat de Barcelona (UB), Eva Gallardo ha cursat dos postgraus en docència universitària a la UB i un altre en docència universitària STEM a la Fundació Politècnica de Catalunya, del qual es va titular rebentel Premi al millor Projecte de Fi de Postgrau 2020 pel projecte 'Developing Engineers’ soft skills in STEM studies'.

Eva Gallardo es va incorporar el setembre del 2014 com a professora del Departament d’Organització d’Empreses, una unitat de la qual ha estat la secretària acadèmica des del desembre de 2021. Eva Gallardo imparteix docència de diverses assignatures relacionades amb l’administració d’empreses, el comportament organitzatiu i els recursos humans a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). Anteriorment, ha estat professora en diverses universitats catalanes, com ara la UB, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Abat Oliva CEU (UAO CEU) i l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS). Així mateix, compta amb dues estades de recerca predoctorals a la Universidade do Minho (2008), de  Portugal,  i a la Universitat de València (2011), i una postdoctoral a la HU University of Applied Sciences Utrecht (2014), d'Holanda.

La principal línia de recerca d’Eva Gallardo és la gestió de talent. És cofundadora i coordinadora del TechTalent-Lab i membre del TechTalent Research Group de la UPC, des del qual actualment investiga sobre com la tecnologia afecta les pràctiques de gestió de talent.

El seu treball ha estat publicat en revistes internacionals reconegudes. Al llarg de la seva trajectòria ha rebut nombrosos reconeixements, com ara el 5-year Scholarly Impact Award (2018) de la revista Human Resource Management Review i l'Emerald Literati Awards for Citations of Excellence (2016). És coautora de nombrosos capítols de llibres en editorials de reconegut prestigi i d’un llibre sobre gestió de talent. Ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional en l’àmbit acadèmic, sense deixar d’estar vinculada a l'empresa mitjançant formació executiva a mida.