Francesc Roure, nou director del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria

Descarregar

Imatge de Francesc Roure

Descarregar

Acte de signatura de la presa de possessió

El professor Francesc Roure ha pres possessió, el 21 de febrer, del càrrec de director del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria, en relleu de Montserrat Sánchez, al capdavant d’aquesta unitat des del novembre del 2013.

28/02/2019

Catedràtic d’Universitat, doctor enginyer industrial i enginyer industrial per la UPC, Francesc Roure dirigeix el Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria des del 21 de febrer, data en què ha pres el relleu en la direcció d’aquesta unitat a la professora Montserrat Sánchez.

Aquesta és la segona vegada que Francesc Roure està al capdavant del Departament, que va dirigir durant el període 1998-2001. En el decurs de la seva trajectòria acadèmica, Roure ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat: va ser el director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) del 2007 al 2013, després d’haver estat sotsdirector de Política Acadèmica (2002-2007) i sotsdirector de Relacions Internacionals i Nous Plans d’Estudi (1991-1997) del mateix centre docent, en el qual imparteix docència.

També ha estat responsable de la secció departamental a l’ETSEIB, del Laboratori d'Elasticitat i Resistència de Materials i del Grup de Recerca en Estructures i Mecànica de Materials (REMM), del qual forma part.

Com a investigador, les seves línies de recerca se centren en l’assaig de materials i components estructurals, estàtics, dinàmics i a fatiga; l’anàlisi experimental de tensions i deformacions, la simulació numèrica de comportament mecànic de peces i estructures i en l’anàlisi d’estabilitat i comportament a col·lapse de perfils metàl·lics prims.

Reconeixement acadèmic i de recerca
L’any 2015, en la Diada de l’Enginyer, Francesc Roure va rebre el Premi al Reconeixement Acadèmic dels Enginyers de Catalunya, que atorguen el Col·legi i l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya (AEIC/COEIC), per una trajectòria dedicada a la docència. En l’àmbit de la recerca, el grup REMM del qual forma part va guanyar el Premi UPC de Transferència de Tecnologia 2006, que convoca el Consell Social de la Universitat.