Francesc Xavier Martínez de Osés, director del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques

D'esquerra a dreta: José Manuel de la Puente, director de la unitat els darrers quatre anys; el rector Daniel Crespo, Francesc Xavier Martínez de Oses i la secretaria general de la UPC, Ana B. Cortina
Descarregar

El professor Francesc Xavier Martínez de Osés ha pres possessió del càrrec com a director del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques de la UPC, el 8 de maig. Pren el relleu a José Manuel de la Puente, que ha estat director d’aquesta unitat els darrers quatre anys.

08/04/2022

Francesc Xavier Martínez de Osés, professor de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és de nou el director del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques i prenen el relleu a José Manuel de la Puente, que ha estat director del Departament des del 2018. Martínez de Osés havia ocupat el mateix càrrec del gener de 2011 al març del 2018.

Doctor per la UPC, llicenciat de la Marina Civil, diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor titular d'universitat del Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques, Xavier Martínez de Osés ha estat secretari acadèmic de la unitat es del 2004 al 2011. Anteriorment, havia estat secretari acadèmic de l’FNB.

També dirigeix el Grup de recerca de Transport Marítim i Logística Portuaria (TRANSMAR) i l’àrea en què desenvolupa la seva activitat de recerca és l’optimització econòmica i ambiental de rutes de transport marítim de curta distància.

La seva contribució científica ha estat distingida amb dos premis al millor article de la revista del Instituto de Navegación de España (INAVE).