Gabriel Valiente, nou director del Departament de Ciències de la Computació

Descarregar

D'esquerra a dreta, José Luis Balcázar, director sortint del Departament, amb el rector Daniel Crespo, el nou director Gabriel Valiente i la secretària general, Ana B. Cortinas, durant l'acte de presa de possessió

Gabriel Valiente assegut al seu despatx
Descarregar

Gabriel Valiente al seu despatx

El professor Gabriel Valiente ha pres possessió, el 3 d'octubre, del càrrec de director del Departament de Ciències de la Computació de la UPC per als propers quatre anys.

10/10/2022

Llicenciat en sistemes d'informació per la Universitat Tecnològica Nacional (Argentina, 1987) i doctor en informàtica per la Universitat de les Illes Balears (1994), Gabriel Valiente ha pres el relleu, el 3 d'octubre, en la direcció del Departament de Ciències de la Computació de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) a José Luis Balcázar, al capdavant d’aquesta unitat des de l’abril del 2018.

Amb acreditació nacional com a Catedràtic d'Universitat des del 2010 i professor titular des del 1999, Gabriel Valiente imparteix docència a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC i a l'Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI) de la Universitat Pompeu Fabra.

Com a investigador, Gabriel Valiente forma part del grup de recerca en Algorísmia, Bioinformàtica, Complexitat i Mètodes Formals (ALBCOM). Les seves àrees d'expertesa són els algorismes sobre grafs i les seves aplicacions a la bioinformàtica.

Autor de més de 100 publicacions científiques entre articles i capítols de llibre, a més de dos llibres de text de recerca, és editor associat de la revista BMC Bioinformatics des de 2008.