Jaume Comellas, nou director del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions

D'equerra a dreta: El director sortint del Departament, Jordi J. Mallorquí; el rector de la UPC, Daniel Crespo; Jaume Comellas, nou director, i Ana B. Cortinas, secretaria general de la Universitat, en l'acte de presa de possessió
Descarregar

El catedràtic Jaume Comellas ha pres possessió, el 12 de gener, del càrrec de director del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC.

13/01/2022

Enginyer de Telecomunicació (1993) per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i doctor en Enginyeria de Telecomunicació (1999) per la mateixa Universitat, Jaume Comelles està, des del 12 de gener, al capdavant del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions. Pren el relleu al professor i investigador Jordi J Mallorquí, director del Departament els darrers tres anys.

Catedràtic de Teoria del Senyal i Comunicacions, Jaume Comelles imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), de la qual va ser el sotsdirector de Relacions Internacionals (2009-2012).

Dins del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions ha estat, des del 2018 i fins ara, sotsdirector i cap d'estudis, així com coordinador del programa de doctorat en Teoria del Senyal i Comunicacions. Anteriorment, havia estat sotsdirector d'Infraestructures i Laboratoris de la unitat. (2003-2006).

Com a investigador, Jaume Comellas centra la seva recerca en les comunicacions per fibra òptica i xarxes òptiques. Des del 1991, participa en nombrosos projectes de recerca nacionals i europeus en aquests àmbits.  Actualment és responsable del Grup de Recerca en Comunicacions Òptiques (GCO) de la UPC.