Jaume Pujol, nou director del Departament d’Òptica i Optometria

Catedràtic de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa i membre del Grup de Recerca en Enginyeria Òptica, Jaume Pujol prendrà possessió com a nou director del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC el 4 de desembre. Pren el relleu al professor Josep Pladellorens, al capdavant d'aquesta unitat des de febrer del 2011.

27/11/2018

Jaume Pujol desenvolupa la seva carrera professional a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) des de l’any 1984, com a professor de la Facultat d’Òptica i Optometria (FOOT) i investigador en el camp de les ciències de la visió i el color.

Llicenciat i doctorat en Física per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Pujol pren el relleu a Josep Pladellorens com a director del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC, del qual ja va estar al capdavant entre els anys 1994 i 2000.

Actualment, Jaume Pujol és director científic del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6) de la UPC, centre d’innovació tecnològica que va dirigir en el període 1997-2009. Fins al juliol de 2018, ha estat al capdavant del Davalor Research Center, centre partner en R+D de la UPC, del qual ha estat també president del consell clínic. En la vessant emprenedora, és el creador de l’spin-off Visiometrics, una de les empreses de base tecnològica impulsada des del CD6.

En l’àmbit de la recerca, és membre del Grup de Recerca en Enginyeria Òptica (GREO) El seu treball de Pujol se centra principalment en biofotònica visual, el color i les tècniques hiperespectrals. En el camp de la biofotònica visual, està interessat en l'estudi de la qualitat òptica de l'ull, en el desenvolupament d'instrumentació per a la seva avaluació objectiva i en el desenvolupament de nous dispositius i mètodes per avaluar la funció visual i realitzar teràpies visuals. En el camp del color, posa el focus en les tècniques multiespectrals i hiperespectrals i la seva aplicació en la salut i la indústria.

Jaume Pujol és autor de més de 80 articles, de més de 175 comunicacions en conferències internacionals i nacionals i de 4 llibres d'òptica fisiològica i color. Posseeix 13 patents i ha supervisat 16 tesis doctorals. Ha estat responsable de més de 50 projectes de recerca per a agències públiques i empreses privades, així com organitzador de diverses conferències científiques.