Jaume Pujol renova com a director del Departament d’Òptica i Optometria

Jaume Pujol, a l'esquerra, amb el rector Daniel Crespo, en un moment de l'acte de presa de possessió
Descarregar

El professor Jaume Pujol ha pres possessió, el 8 de novembre, com a director del Departament d’Òptica i Optometria de la UPC, càrrec que exerceix des del desembre del 2018.

21/11/2022

Jaume Pujol Ramo ha iniciat el segon mandat al capdavant del Departament d’Òptica i Optometria de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), després d’haver estat reelegit en el càrrec. L’acte de presa de possessió ha tingut lloc el 8 de novembre a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT).

Llicenciat i doctorat en Física per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Jaume Pujol és catedràtic de la FOOT, on va iniciar la seva activitat professional com a professor l’any 1984. És membre del Grup de Recerca en Enginyeria Òptica (GREO) i director científic del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6) de la UPC, centre d’innovació tecnològica que va dirigir en el període 1997-2009. Fins al juliol del 2018, ha estat al capdavant del Davalor Research Center, centre soci en R+D de la UPC, del qual ha estat també president del consell clínic. En el vessant emprenedor, és el creador de la spin-off Visiometrics, una de les empreses de base tecnològica impulsada des del CD6.

L’activitat de recerca de Jaume Pujol se centra principalment en la biofotònica visual, el color i les tècniques hiperespectrals. En el camp de la biofotònica visual, estudia la qualitat òptica de l'ull, el desenvolupament d'instrumentació per a la seva avaluació objectiva i de nous dispositius i mètodes per avaluar la funció visual i realitzar teràpies visuals. En el camp del color, posa el focus en les tècniques multiespectrals i hiperespectrals, i la seva aplicació en la salut i la indústria.

Jaume Pujol ha publicat més de 150 articles en revistes científiques i ha presentat unes 400 comunicacions en conferències internacionals i nacionals. És autor de nou llibres d'òptica fisiològica i color, i de més de 200 documents cientificotècnics, així com de 18 patents. Ha supervisat una vintena de tesis doctorals i coordinat una seixantena de projectes de recerca.