Joan Gabriel Bergas, director de la càtedra Manel Xifra Boada

Des del 15 d’octubre, Joan Gabriel Bergas és al capdavant de la càtedra d’empresa Manel Xifra Boada-UPC en Recerca i Innovació en Tecnologia de la Producció d’Envasos Flexibles.

27/11/2018

Doctor Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Joan Gabriel Bergas ha pres el relleu al professor Carles Riba en a direcció de la càtedra d’empresa Manel Xifra Boada-UPC en Recerca i Innnovació en Tecnologia de la Producció d’Envasos Flexibles.

Anterioment, Joan Gabriel Bergas ha estat director del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC del 2008 al 2014 i membre del Consell de Govern de la universitat en el període 2009-2013. També ha coordinat el programa de Doctorat en Enginyeria Elèctrica del 2002 al 2018.

Professor titular d’Enginyeria Elèctrica a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), Bergas prendrà possessió properament com a catedràtic.

Com a investigador, és membre del Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA) de la UPC i col·laborador del Centre de Disseny d’Equips Industrials (CDEI-UPC).

La càtedra d’empresa Manel Xifra Boada - UPC es va constituir el 2013 pel grup industrial Comexi Group, la UPC i la Universitat de Girona (UdG), com un espai  interuniversitari de transferència i valorització del coneixement per innovar i aportar solucions sostenibles al sector tecnològic de la producció d’envasos flexibles. Les seves activitats estan orientades a la formació, la recerca i la transferència de resultats de la recerca.