Jordi Boronat, nou director del Departament de Física de la UPC

Descarregar

D'esquerra a dreta: Daniel Crespo, director sortint del Departament de Física; Francesc Torres, rector de la UPC; Jordi Boronat, nou director del Departament, i Marta de Blas, secretària general de la UPC

L’investigador i professor Jordi Boronat ha pres possessió, el 23 de juliol com a nou director del Departament de Física de la UPC. Pren, així, el relleu al professor Daniel Crespo, al capdavant d'aquesta unitat departamental des de juliol de 2011.

24/07/2019

Doctor en Física per la Universitat de Barcelona (1991), Jordi Boronat és catedràtic d’universitat i imparteix docència a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i a l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Coordinador acadèmic del master's degree in Engineering Physics, ha estat membre de la Comissió de Selecció i Avaluació del Personal Docent i Investigador (CSAPDIU) durant el període 2013-2018. Boronat també ha estat cap de la secció del Departament de Física a la FIB i coordinador del programa de doctorat en Física Computacional i Aplicada.

La seva recerca se centre en l’estudi de sistemes quàntics de molts cossos mitjançant eines de simulació numèrica, conegudes genèricament amb el nom de Monte Carlo quàntic. Boronat coordina el grup de recerca en Simulació per Ordinador en Matèria Condensada (SIMCON) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i, dins d’aquest, el Barcelona Quantum Monte Carlo group. Autor de 190 publicacions científiques, és fellow de l’American Physical Society des de 2014 i va rebre l’Eugene Feenberg Award Medal el 2017.

El nou director del Departament de Física de la UPC és també editor associat de la revista New Journal of Physics i membre de l’International Conference Series on Recent Progress in Many-Body Theories (RPMBT).