Juan José Rue Perna, nou director de la Càtedra Mir-Puig

El professor Juan José Rue Perna
Descarregar

El professor Juan José Rue Perna

Des de l’1 de setembre, el professor Juan José Rue Perna és al capdavant de la Càtedra Mir-Puig, centrada en el foment de les matemàtiques i les vocacions STEAM.

19/09/2023

El professor Juan José Rue Perna ha pres el relleu, l'1 de setembre, a Pere Pascual Gainza en la direcció de la Càtedra Mir-Puig. Graduat en Matemàtiques i Enginyeria de Telecomunicació per la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), és doctor en Matemàtiques, també per aquesta universitat. Posteriorment, va ser investigador postdoctoral a centres europeus com l’École Polytechnique (Palaiseau, França) i l’Instituto de Ciencias Matemáticas (Madrid, Espanya), i professor-W1 (Juniorprofessor) a la Freie Universität Berlin (Berlin, Alemanya).

Actualment, és professor agregat del Departament de Matemàtiques i imparteix docència a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)  i a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). Així mateix, és investigador del grup de recerca Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics (GAPCOMB) i de l'Institut de Matemàtiques (IMTech) de la UPC. La seva activitat de recerca se centra en la combinatòria, els grafs aleatoris i la matemàtica discreta.

La Càtedra Mir-Puig es va crear l’any 2018 per un acord entre la UPC i la Fundació Privada Cellex. Té com a finalitat desenvolupar accions i projectes de foment i divulgació de les matemàtiques, així com promoure les vocacions científico-tecnològiques entre els joves. Per assolir aquests objectius, s'organitzen activitats com ara concursos, sessions de preparació de les olimpíades matemàtiques, cursos d'estiu i activitats de programació i informàtica. La Càtedra coordina també el programa de beques CiMs+CELLEX per al batxillerat internacional.