La curiositat com a motor de la tecnologia, tema d’un MOOC, gratuït per a la comunitat UPC

Des del 15 de setembre i fins al 15 d’octubre està obert el termini d’inscripció al MOOC ‘La curiositat com a motor de la tecnologia’, gratuït per a la comunitat de la UPC i que serà impartit per Alfons Cornella, expert en innovació. El curs s’organitza a través de la UPC School, amb el suport de Santander Universidades, i neix de la motivació per mostrar la rellevància de la curiositat en el procés creatiu en ciència i tecnologia.

15/09/2023

El Massive Open Online Course (MOOC) ‘La curiositat com a motor de la tecnologia’ és un curs de formació a distància obert i gratuït per a l’estudiantat, el PDI i el PAS de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Les inscripcions estan obertes fins al 15 d’octubre.

El curs, que impartirà Alfons Cornella, expert en innovació i fundador de l’empresa Infonomia i de Institute of Next, es desenvoluparà a partir del 16 d’octubre i s’impartirà fins al 19 de novembre. Tindrà un programa de 25 hores (1 crèdit ECTS per a estudiantat en pla oficial), que combina de forma asíncrona continguts audiovisuals (vuit vídeos), activitats, articles i test d’autoavalució final.

L’objectiu és fomentar el pensament crític, la curiositat, la creativitat i la innovació. Concretament, formar les persones per estimular la curiositat al llarg de la vida personal i professional. Es tracta de crear un context favorable que millori l’actitud (voluntat oberta) i l’aptitud (coneixements i eines) respecte a la curiositat, una necessitat per assegurar el progrés de ciència i tecnologia, i afavorir una ment saludable, individual i col·lectiva, que contribueixi a la salut de les persones.

Al llarg del curs s’explicaran accions concretes per facilitar la curiositat en els equips de qualsevol organització, com ara: crear un clima propici, mostrar periòdicament com va canviant el món, sensoritzant-lo, definir processos facilitadors i reforçar la curiositat per als altres, així com entrenar en l’art de fer bones preguntes. També s’explicarà què és la neuroplasticitat del cervell humà i com aquest sempre està disposat a aprendre, i quins són els avenços de la neurociència.