Laia Ferrer Martí, nova directora del Departament d'Enginyeria Mecànica

Retrat de Laia Ferrer Martí
Descarregar

Retrat de Laia Ferrer Martí

El 9 de març, la professora Laia Ferrer Martí ha pres possessió com a directora del Departament d'Enginyeria Mecànica, càrrec exercit fins ara i des del 2012 pel professor Jordi Romeu Garbí.

13/03/2023

Enginyera Industrial per la UPC (1999) i doctora Enginyera Industrial per la mateixa Universitat (2004), Laia Ferrer Martí estarà al capdavant del Departament d'Enginyeria Mecànica durant els pròxims quatre anys. Ha pres el relleu a Jordi Romeu Garbí, que ha dirigit aquesta unitat en els darrers onze anys.

Des del 2015, Laia Ferrer Martí ha estat secretària i, anteriorment, cap de la secció de Barcelona (2011-2015), del Departament que ara dirigeix. Des del 2014 torna a ser representant al Claustre Universitari (també ho va ser del 2004 al 2012). També és membre del Consell de Govern, de la Comissió de Recerca i de la Comissió de Política Lingüística.

Laia Ferrer Martí és catedràtica i imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), on forma part de la Junta d'Escola (des del 2004) i de la Comissió Permanent (des del 2021).

Com a investigadora, Laia Ferrer Martí és responsable del grup de recerca en Disseny i Optimització de Processos i Serveis (DOPS) i forma part de l'Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC). També és membre de la Comissió Acadèmica del programa de doctorat Cadena de Subministrament i Direcció d'Operacions (Supply Chain and Operations Management).

La seva recerca se centra en el desenvolupament i aplicació dels mètodes quantitatius d'organització industrial per dissenyar i optimitzar sistemes amb una orientació pràctica i d'aplicació a problemes reals de caràcter social. Ha treballat principalment en els àmbits del transport i la logística industrial i de sistemes rurals d'electrificació amb energia renovable.

És autora de més de 60 articles científics i revisora en més de 20 revistes i congressos científics de referència.

Ha participat en diversos projectes de recerca d'àmbit nacional, en alguns d'ells com a investigadora principal, i ha dirigit diverses tesis doctorals.