Maria Lluïsa Maspoch, nova directora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials

D'esquerra a dreta: la professora Maria Pau Ginebra, al capdavant del Departament des del 2016, i el rector de la UPC, Daniel Crespo, al centre, donant la mà a Maria Lluïsa Maspoch en l’acte de presa  de possessió del càrrec
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, dona la mà a Maria Lluïsa Maspoch en l’acte de presa de possessió del càrrec, que ha comptat amb la participació de la professora Maria Pau Ginebra, al capdavant del Departament des del 2016.

La professora Maria Lluïsa Maspoch Rulduà ha pres possessió com a directora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la UPC. Pren el relleu a la professora Maria Pau Ginebra, al capdavant del Departament des del 2016.

28/02/2023

Maria Lluïsa Maspoch Rulduà ha estat elegida per dirigir el Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). L’antecessora en el càrrec durant els darrers sis anys, la catedràtica Maria Pau Ginebra, ha assistit a l’acte de presa de possessió, que ha tingut lloc el 16 de febrer.

Doctora en Ciències (Química) per la UPC el 1992, Maria Lluïsa Maspoch és catedràtica de Ciència i Enginyeria Metal·lúrgica i docent a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

Des del 2007 dirigeix el Centre Català del Plàstic (CCP), un centre públic d'R+D consorciat, integrat per la UPC, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Terrassa i les associacions estatals més representatives del sector industrial del plàstic.

Com a investigadora, també és responsable del grup de recerca en Plàstics i Compostos Ecològics (e-PLASCOM), que centra l’activitat en la disminució de l'impacte ambiental dels productes de plàstic a partir de l’ús de matèries primeres reciclades o d’origen renovable, així com en tecnologies de fabricació sostenibles. Maspoch també forma part del grup de recerca en Polímers i Compòsits Ecològics i Biodegradables (eb-POLICOM).

Ha participat en un total de 32 projectes competitius, en 17 dels quals com a investigadora principal, i ha publicat més 140 articles científics en revistes internacionals.