Maria Pau Ginebra continua com a directora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials

Descarregar

La presa de possessió ha estat presidida pel rector de la UPC, Francesc Torres, i la secretària general, Margarida Espona, amb la presència d'Adriana Farran, directora de l'EEBE.

Descarregar

Maria Pau Ginebra, investigadora i directora del Departament de Ciència dels Materials de la UPC.

La professora i investigadora Maria Pau Ginebra ha pres possessió, el 20 d’octubre, com a directora del Departament de Ciència dels Materials de la UPC, després d'haver estat reelegida en el càrrec.

22/10/2020

La professora i investigadora  Maria Pau Ginebra renova en el càrrec de directora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), el qual dirigeix des del 2016. La catedràtica és també directora de la divisió de Biomaterials del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC i investigadora associada de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC). Forma part del grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits i del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CRnE).

Autora de més de 200 articles publicats en revistes internacionals indexades i de 9 patents, Maria Pau Ginebra ha rebut nombrosos guardons al llarg de la seva carrera, com l'ICREA Acadèmia, en tres ocasions: els anys 2008, 2013 i 2018. Va rebre la Medalla Narcís Monturiol, que atorga la Generalitat de Catalunya, al 2012, el Premi Racquel LeGeros 2013 de la International Society for Ceramics in Medicine per la seva contribució a la recerca en l’àmbit dels fosfats de calci i el Premi Klaas de Groot de la European Society for Biomaterials el 2019, per la seva tasca de mentoratge de joves investigadors. És membre del Consell de Govern de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya). L’any 2013, va fundar la companyia Mimetis Biomaterials, spin-off participada per la UPC.

Centra la seva activitat de recerca en el disseny i el desenvolupament de nous biomaterials per a regeneració òssia, l’enginyeria de teixits i alliberament de fàrmacs i l’estudi fonamental dels mecanismes biològics que controlen les interaccions dels biomaterials amb cèl·lules i teixits. El grup de recerca que dirigeix ha fet contribucions molt rellevants en la fabricació i caracterització d’una nova generació de fosfats de calci biomimètics, capaços d’imitar la matriu extracel·lular de l’os, entre els quals s'inclouen ciments i escumes de fosfats de calci, que poden incorporar polímers sintètics o naturals, i/o molècules bioactives. També investiga noves estratègies de biofabricació, incloent escumes injectables per a regeneració òssia, substrats bioinspirats i impressió 3D d’implants per a medicina regenerativa.

Maria Pau Ginebra ha pres possessió del càrrec com a directora del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials el 20 d’octubre.