M. Teresa Martínez-Seara, nova directora del Departament de Matemàtiques

Retrat de la catedràtica M.Teresa Martínez-Seara
Descarregar

Retrat de la catedràtica M.Teresa Martínez-Seara

El rector de la UPC, Daniel Crespo, dona la mà a M. Teresa Martínez-Seara en el moment del nomenament
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, amb M. Teresa Martínez-Seara en el moment del nomenament

La professora M. Teresa Martínez-Seara ha pres possessió, el 16 de de febrer, com a directora del Departament de Matemàtiques de la UPC.

28/02/2024

Doctora en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (1991), M. Teresa Martínez-Seara dirigeix, des del 16 de febrer, el Departament de Matemàtiques. de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Ha pres el relleu a la professora Mercè Ollé, al capdavant de la unitat durant els darrers tres anys.

Catedràtica de matemàtica aplicada,  M. Teresa Martínez-Seara imparteix docència a  la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

Anteriorment, ha exercit diversos càrrecs de responsabilitat vinculats tant a la gestió com a l’activitat acadèmica de la Universitat. Del 2008 al 2011, ja va estar al capdavant de l’anterior Departament de Matemàtica Aplicada I.

Més recentment, ha presidit la Comissió de Selecció i d’Avaluació del Personal Docent i Investigador (CSAPDIU) de la UPC (2016-2017), de la qual ha estat membre des del 2013. Com a membre del Consell de Govern del 2010 al 2012, també ha format part de la Comissió de Recerca i de la Comissió d’Economia i Infraestructures.

En l’àmbit acadèmic, ha format part de la Comissió de Doctorat de la UPC (2007-2009), ha dirigit el màster de Matemàtica Aplicada (2006-2007), després d’haver presidit la comissió per a la creació d’aquest màster, i ha coordinat el programa de doctorat de Matemàtica Aplicada (2004-2007).

Com a investigadora, és responsable del grup de recerca de Sistemes Dinàmics de la UPC i forma part de l’Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTECH). Centra la seva recerca en l’estudi de la dinàmica global de sistemes dinàmics, des d’un punt de vista teòric, però usant mètodes constructius que permetin desenvolupar algorismes quan els models provenen d’aplicacions a altres àrees.

Una tasca que ha estat distingida per la Generalitat de Catalunya amb un ajut Icrea Academia 2018 (per al període 2019-2024). També ha estat reconeguda amb la càtedra Eisenbud de la Simons Foundation, que va exercir durant la tardor del 2018 a l'Institut de Recerca en Ciències Matemàtiques de la Universitat de Berkeley (Estats Units), i amb el Barcelona Dynamical Systems Prize 2015.

Fora de la UPC, ha estat tresorera de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), —filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) — de la qual és membre del Comitè Científic des del 2016. També ha format part del Comitè Científic de la Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMATH) i de l’Executive Advisory Board del Centre de Recerca Matemàtica.

També ha estat membre de la Comisión de Acreditación Nacional para el Acceso al Cuerpo de Catedráticos de Universidad (Programa Academia ANECA) i del Comité Asesor de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) de Matemáticas y Física.