Ricardo Torres, director del Departament de Mecànica de Fluids

Descarregar

Ricardo Torres, durant l'actre de presa de possessió

Ricardo Torres, director del Departament de Mecànica de Fluids
Descarregar

Juntament amb el rector Francesc Torres, a l'esquerra

El professor Ricardo Torres ha pres possessió, el 15 de març, del càrrec de director del Departament de Mecànica de Fluids, en relleu de Salvador de Las Heras, al capdavant del la unitat des de l’any 2009.

20/03/2019

Ricardo Torres dirigeix, des del 15 de març, el Departament de Mecànica de Fluids de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) en relleu del professor i investigador Salvador de Las Heras.

Llicenciat en Ciències Físiques i doctor en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona (UB), Ricardo Torres és catedràtic d'escola universitària a la UPC.

Ha estat cap de la secció del Departament que ara dirigeix a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) des de la creació d’aquest centre docent, hereu de l’antiga Escola Universitària d’Enginyeria Industrial de Barcelona (EUETIB), en la qual va ser, durant sis anys, sotsdirector de Recerca. També és membre de la Junta de Personal Acadèmic de la UPC.

Com a professor, Ricardo Torres imparteix docència a l’EEBE i ho ha fet, anteriorment, a l’antiga EUETIB i a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

Com a investigador, les seves línies de recerca estan relacionades amb aspectes termofluidodinàmics i de simulació computacional amb piles de combustible, tasca que desenvolupa en col·laboració amb el Grup de Piles de Combustible de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), centre mixte de la UPC i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). També treballa en el camp dels processos de reformació d’hidrogen en col·laboració amb el Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona, al Campus Diagonal-Besòs.