‘Tecnonoies’, el primer campus d’inspiració tecnològica per a noies

La tecnologia serà la protagonista del campus d’estiu ‘Tecnonoies’, una proposta dels casals d’estiu d’Eix Estels adreçada a noies de 12 a 16 anys i que comptarà amb tallers científics pensats i dirigits per un equip de la UPC, el CIM UPC i el BSC-CNS. El personal i ‘alumni’ de les tres entitats gaudiran d’un 5 % de descompte sobre el preu de la inscripció.

20/02/2020

Del 5 a l’11 de juliol tindrà lloc ‘Tecnonoies’, les primeres colònies tecnològiques per a noies, a les instal·lacions d’El Jou Nature, a Guardiola de Berguedà, una de les cases d’Eix Estels, una empresa amb més de 25 anys d’experiència en l’organització d’activitats d’estiu. La tecnologia serà la protagonista d’una setmana en què noies de 12 a 16 anys participaran en tallers tecnològics, pensats i dirigits per un equip format per professorat i personal investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), el CIM UPC i el Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) i realitzats amb l’ajuda de l’equip de monitors i monitores d’Eix Estels.

El campus també comptarà amb masterclasses d’inspiració realitzades per joves tecnòlogues i també amb activitats diàries lúdiques i d'aventura. Els projectes tecnològics giraran al voltant del canvi climàtic i el desenvolupament de tecnologia que ajudi a preservar el planeta. Alguns dels projectes que es realitzaran seran, per exemple, un sistema de reg automàtic, una làmpada solar, un gira-sol artificial, una alarma climàtica i un robot interactiu, entre altres. També es realitzaran tallers pràctics de rendering, disseny de models 3D i per vinil, impressió 3D, supercomputació, Arduino i Scratch. A més, cada dia les participants tindran l'oportunitat d'escolar i compartir l'esmorzar amb una experta de l'àmbit tecnològic, que explicarà la seva experiència professional. Amb aquesta activitat es vol despertar l'interès de les noies per les carreres científiques i tecnològiques i lluitar contra la biaix de gènere en aquests àmbits.

El cost de les colònies és de 495 Euros i el personal i alumni de la UPC, el CIM UPC i el BSC-CNS gaudiran d’un 5 % de descompte per aquesta proposta i per a totes les colònies d’estiu Eix Estels.