Xavier Ayneto, director del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria

Descarregar

Retrat de Xavier Ayneto

Descarregar

La presa de possessió va tenir lloc el 22 de juliol a la Sala de Juntes del Rectorat

El professor i investigador del Xavier Ayneto Gubert ha pres possessió, el 22 de juliol, com a de director del Departament de Recerca en Estructures i Mecànica de Materials. Ha pres el relleu a Francesc Roure, que ha deixat el càrrec que exercia des del febrer de 2019 amb motiu de la seva jubilació.

18/09/2020

Enginyer industrial (especialitat mecànica) per la UPC (1982) i doctor enginyer industrial per la mateixa universitat (1988), Xavier Ayneto està al capdavant del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria des del passat mes de juliol. És professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) des del 1983 i professor titular des del 1993.

Anteriorment ha estat director acadèmic del Màster professional d'Enginyeria i Gestió Industrial d'Automoció (MIGIA) UPC-STA, director acadèmic de la Càtedra Nissan Motor Ibérica d'Innovació en Automoció, i assessor del programa INNOVA per a la creació de noves empreses de base tecnològica de la UPC.

La seva tasca com a investigador se centra en la simulació numèrica, la mecànica experimental, especialment en el camp de la fatiga i durabilitat, i en l'optimització d'estructures i components per a la fabricació additiva. És membre del grup de recerca Recerca en Estructures i Mecànica de Materials (REMM), i director del Laboratori d'Elasticitat i Resistència de Materials (LERMA).

Paral·lelament ha desenvolupat una carrera professional extensa en el sector industrial, en el qual ha ocupat diversos càrrecs tècnics i de gestió de la responsabilitat en àmbits tecnològics i d'innovació. Ha estat enginyer d’R+D+I i responsable de laboratori d'anàlisi estructural de l’Empresa Nacional de Autocamiones, SA (ENASA), director d’Innovació del grup multinacional d'enginyeria i consultoria Idom, i vicepresident del clúster d’empreses INGENIA Aero.

També ha estat un dels emprenedors pioners del Parc Tecnològic de Vallès, on va fundar i dirigir tres empreses de base tecnològica.

Actualment assessora a empreses i institucions en innovació i tecnologia i és membre de la Junta Directiva de l'Associació de Tècnics d'Automoció (STA) així com del Col·legi-Associació d'Enginyers Industrials de Catalunya, on ha presidit el grup de treball PROINDUSTRIA.