Xavier Sánchez-Vila, de nou director del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental

Xavier Sánchez-Vila, a l'esquerra, amb el rector de la UPC, Daniel Crespo, durant l'acte de presa de possessió
Descarregar

El professor Xavier Sánchez-Vila ha pres possessió, el 17 de novembre, com a director del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, càrrec que exerceix des del desembre de 2018.

21/11/2022

El catedràtic d’universitat i doctor enginyer de Camins, Canals i Ports per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Xavier Sánchez-Vila renova com a director del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, després d’haver estat reelegit en el càrrec. L’acte de presa de possessió ha tingut lloc el 17 de novembre.

Xavier Sánchez-Vila va ser director, durant el període 2009-2015, del Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica, unitat que es va fusionar amb el Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental i amb el Departament d'Infraestructura del Transport i Territori, juntament amb les seccions de Camins dels departaments de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria, d'Enginyeria de la Construcció i de Matemàtica Aplicada III per crear l’actual Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, que Sánchez-Vila dirigeix des del 2018.

Anteriorment, també havia estat sotsdirector de l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), en la qual imparteix docència en hidrogeologia.

Com a investigador, centra la seva recerca en l’àmbit de la hidrologia subterrània, especialment en la caracterització hidrogeològica, l’avaluació probabilística de risc, els processos biogeoquímics, el transport reactiu en medis heterogenis i en compostos emergents. Una tasca que desenvolupa a través del Grup d’Hidrologia Subterrània (GHS).

Va ser guardonat amb el primer premi de la Henry Darcy Medal al 2020, distingit investigador ICREA Acadèmia, de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), al juny del 2012, i guardonat amb el premi Arthur T. Ippen Award de la International Association for Hydro-Environment Engineering and Research (IAHR), l'any 2011. Anteriorment havia rebut la distinció de la Generalitat de Catalunya per la Promoció de la Recerca Universitària al 2002 i el premi Harry Bolton Seed, de la Universitat de California a Berkeley, al 1990.

Fora de la UPC, ha presidit associacions professional d'hidrogeòlegs d'àmbit internacional, el grup espanyol de la International Association of Hydrogeologists (IAH), així com el Comitè d'Aigües Subterrànies de la IAHR.

Sánchez-Vila ha publicat 145 articles en revistes científiques i ha presentat més de 200 comunicacions en conferències internacionals i nacionals. És autor de 15 llibres i de més de 40 documents cientificotècnics. Ha supervisat una vintena de tesis doctorals i ha estat responsable d’uns 50 projectes de recerca.