La UPC, 15a universitat del món en Arquitectura i líder a l’Estat en set àmbits en l'Scimago World Institutions Rankings 2022

L’edició 2022 de l'Scimago World Institutions Rankings situa la UPC com la 15a universitat del món en Arquitectura i com a primera de l’Estat en set àmbits: Arquitectura, Ciències de la Computació, Edificació i Construcció, Enginyeria, Enginyeria Oceànica, Energia, i Matemàtiques.

07/04/2022

L'Scimago World Institutions Rankings, també conegut com a SIR World Report, analitza institucions que pertanyen a cinc sectors diferents: governamentals, salut, universitat, empresa privada i entitats sense ànim de lucre. Per ser incloses a l’anàlisi, les institucions han de tenir publicats un mínim de 100 treballs a Scopus el darrer any del període analitzat: el quinquenni que finalitza dos anys abans de l’edició del rànquing. Per a l’edició 2022, s’ha analitzat el quinquenni 2016-2020, excepte en el cas dels indicadors web, en què el període analitzat és el darrer any. El rànquing inclou 17 indicadors agrupats en tres grans blocs: recerca, innovació i impacte social, i s’ofereixen resultats globals com a institució però també dades desagregades per camps i disciplines.

Així, en l’edició 2022 del rànquing SIR World Report, i tenint en compte tots els àmbits i sectors, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) escala 47 posicions i se situa en el lloc 407 del món. Per universitats, la UPC puja 14 posicions i es col·loca en el lloc 256 del món.

El rànquing ha ampliat, en aquesta edició, el nombre de camps i disciplines analitzats, de manera que la UPC s'ha pogut classificar per primer cop, entre altres àmbits, en Arquitectura, Edificació i Construcció, i Enginyeria Oceànica, en què se situa com a universitat líder de l’Estat i, en les dues primeres disciplines, també a Iberoamèrica. En el rànquing d’universitats, la UPC també se situa, en Arquitectura, en el 15è lloc del món i en 4a posició entre les universitats dels 28 països de la Unió Europea (EU-28); en Enginyeria Oceànica, en el 43è del món i en el 9è de la UE, i en Edificació i Construcció, en el 54è lloc del món i en el 12è de la UE.

Posicions destacades a escala mundial
Així mateix, la Universitat destaca entre les 100 millors universitats del món en Ciències de la Computació –se situa en el 81è lloc del món i en l’11è entre les universitats de la Unió Europea– i en Enginyeria –en què es posiciona en el 99è del món i en el 19è de la UE.

La UPC també se situa en el lloc 103è del món en Matemàtiques (i en el lloc 30è entre les universitats de la Unió Europea) i entre les 200 millors universitats del món en els següents àmbits: Enginyeria Civil i Estructural (en el lloc 115 del món i en el 29 de la UE); Geografia, Planificació i Desenvolupament (149 del món i 65 de la UE); Energia (155 del món i en el 32 de la UE); Llenguatge i Lingüística (156 del món i 66 de la UE); Enginyeria Aeroespacial (164 del món i 45 de la UE); Ciències Ambientals (176 del món i 52 de la UE); Ciències de la Terra i del Planeta (185 del món i 67 de la UE), i Enginyeria d’Automoció (190 del món i 60 de la UE).

Així mateix, el rànquing situa la Universitat al capdavant de l’Estat en Enginyeria, Energia, Ciències de la Computació i Matemàtiques. També lidera el panorama iberoamericà en Ciències de la Computació, Enginyeria i Matemàtiques.