500 estudiants d'arreu del món desenvoluparan un projecte tecnològic en 36 hores, a la HackUPC 2022

Participants a l'edició 2019 de la HackUPC
Descarregar

Participants a l'edició 2019 de la HackUPC

Estudiants programant amb els portàtils en una edició anterior de la HackUPC
Descarregar

Estudiants programant amb els portàtils en una edició anterior de la HackUPC

Estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) organitzen, del 29 d'abril a l'1 de maig, la vuitena edició de HackUPC, un esdeveniment que reunirà 500 estudiants d'arreu del món als aularis del Campus Diagonal Nord, a Barcelona, per desenvolupar, en equips, un projecte tecnològic en 36 hores.

29/04/2022

HackUPC, la primera hackató d'estudiants a Espanya i que arriba enguany a la vuitena edició, és una hackathon universitària orientada a persones entusiastes del món creatiu i tecnològic que programen o dissenyen. L'objectiu és desenvolupar un projecte innovador en equip, sota un format de competició, en un temps limitat.

Enguany, la HackUPC 2022 té lloc del 29 d'abril a l'1 de maig, als aularis A5 i A6 del Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), organitzada per l'associació HackersUPC, formada per estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)  i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC.

L'esdeveniment comptarà amb la participació, de forma presencial i virtual, de 500 estudiants d'arreu del món, que desenvoluparan un projecte tecnològic en 36 hores, ja sigui de temàtica lliure o que resolgui el repte proposat per una de les empreses patrocinadores. Així, els equips crearan un projecte relacionat amb la tecnologia, com ara pàgines web, aplicacions mòbils, projectes de maquinari o jocs. Per fer-ho, podran fer servir diferents components de maquinari, des de kits Arduino i Raspberry Pi, fins a Amazon Echo dots i Myo Arm, entre altres. En aquesta edició, hi participen estudiants d'Itàlia, França, el Regne Unit, Alemanya, l'Índia, Algèria o els Estats Units.

Durant els tres dies de la competició, l'estudiantat també podrà assistir a xerrades tecnològiques de reconeguts professionals de les empreses patrocinadores i participar de diverses activitats lúdiques, com ara workshops, dinàmiques de grup, activitats d'improvisació o jocs de construcció.

La HackUPC, a més, obre possibilitats de networking entre l'estudiantat i les diferents companyies patrocinadores presents a l'esdeveniment, que troben en les hackatons una oportunitat per trobar talent jove. En aquesta edició, es compta amb empreses com Infojobs, Mundimoto, Mckinsey & Company, HP, IThink, Huawey, Restb.ai, Capchase, Bunge o Twilio.

Els projectes finalistes se seleccionaran per part d'un jurat del món de la indústria, que tindrà en compte criteris de dificultat tècnica, innovació, experiència general d'aprenentatge i també la usabilitat i el disseny.

L’esdeveniment finalitzarà el diumenge 1 de maig, amb la presentació dels equips finalistes i el lliurament de premis, a càrrec de representants de les empreses patrocinadores, la UPC i personalitats del sector tecnològic.

Des de la primera hackathon universitària el 2009, el nombre d’esdeveniments d’aquest tipus s’ha anat incrementant arreu del món, especialment a Europa i als Estats Units. Existeixen en diferents formats, des de grups de 50 persones fins a maratons amb 1.800 participants. A més, l'augment de hackatons en línia a causa de la pandèmia facilita la participació, cada cop més, d'estudiants internacionals.