Acte de benvinguda als nous estudiants de doctorat i lliurament dels premis extraordinaris de doctorat

La sessió de benvinguda als nous estudiants de doctorat, que tindrà lloc el divendres, 8 de novembre, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC, serà el marc del lliurament del premis extraordinaris de doctorat. Un total de 29 doctors han rebut aquest reconeixement.

30/10/2019

Els premis extraordinaris de doctorat s’atorguen entre aquelles persones que han obtingut el grau de doctor amb una qualificació de cum laude en el curs acadèmic 2016-2017 en qualsevol programa de doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), distribuïts entre els cinc àmbit de coneixement que s’estableixen a la convocatòria: arquitectura, urbanisme i edificació; ciències; enginyeria civil; enginyeria de les TIC, i enginyeria industrial.

Els 29 guardons d’enguany s’han atorgat tenint en compte la producció científica, tècnica o artística i els treballs de recerca que són conseqüència directa de la tesi doctoral. Els premis es lliuraran en el decurs de l’acte de benvinguda als nous estudiants de doctorat de la UPC, organitzat per l’Escola de Doctorat, que tindrà lloc el 8 de novembre, a les 11.30 hores, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC, a Barcelona.

L’obertura de l’acte anirà a càrrec del director de l’Escola de Doctorat de la UPC, Francesc Sepulcre, i comptarà amb la participació d’Alexander Hasgall, cap del Council for Doctoral Education de l’European University Association (EUA), que impartirà la conferència ‘Doctoral education in Europe today: approaches and institutional structures’. També hi prendrà part Jaume Masip, cap de Forecasting & Analytics de CBRE Spain, qui oferirà la conferència 'Alternative careers for PhD Holders: the Private Sector Journey'.

La sessió de benvinguda també comptarà amb la intervenció del Consell de l’Estudiantat de Doctorat, que oferirà una breu xerrada sobre com s’organitzen i les activitats que organitzen durant el curs. En finalitzar la cerimònia, tindran lloc dues xerrades especialment adreçades als nous estudiants de doctorat: 5 tricks to take advantage of UPC libraries’, a càrrec de Pilar Bombín i Anna Rovira, del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC; i ‘Assessment/support from the International Students Office, for your legal procedures during your stay’, que oferirà Bérénice Martín, del Gabinet de Relacions Internacionals.

Els estudis de doctorat a la UPC

La UPC ofereix un total de 46 programes de doctorat distribuïts en cinc àmbits de coneixement: arquitectura, urbanisme i edificació; ciències; enginyeria civil; enginyeria de les TIC, i enginyeria industrial. Es tracta d'uns estudis universitaris oficials de postgrau, a preu públic, especialitzats en la formació avançada i en tècniques de recerca. El seu objectiu és l’elaboració i presentació d’una tesi doctoral que dona accés al grau de doctor, que acredita per a l’exercici de la docència i la recerca. El curs 2017-2018 es van llegir, a la UPC, 292 tesis doctorals, que van suposar que es titulessin el mateix nombre de doctors i doctores.

La Universitat també participa activament en el Pla de Doctorats Industrials, impulsat per la Generalitat de Catalunya, en què el doctorand o doctoranda desenvolupa la seva formació investigadora en el marc d’un projecte de recerca estratègic d’una empresa.