L’ACUP exigeix en un comunicat que es deixi la universitat al marge de la pugna política

Seu de l'ACUP, a Barcelona

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha fet públic un comunicat, el 13 de setembre, per demanar que es deixi la universitat al marge de la pugna política arran dels casos puntuals d’irregularitats en les titulacions universitàries.

13/09/2018

En relació als casos que afecten a titulacions universitàries de diferents responsables polítics i a un institut (dissolt) de la Universidad Rey Juan Carlos, l’ACUP vol deixar clar que:

1. Les irregularitats o delictes que s’estan investigant per les autoritats pertinents afecten a casos concrets i puntuals que cal considerar absolutament excepcionals.

2. Els controls de les universitats per a garantir el bon funcionament, el rigor i l’exigència en les seves titulacions són exhaustius. De fet, les universitats són la institució pública del país més avaluada (professorat, agències de qualitat, processos de certificació de les titulacions, tribunals de tesis doctorals o treballs de final de màster, inspeccions, auditories, etc).

3. Demanem al conjunt dels polítics i representants públics que no utilitzin la universitat com a arma llancívola, perquè el que està en risc és la reputació del sistema i, això, també afecta la seva projecció internacional.

4. La universitat garanteix la igualtat d’oportunitats i permet al conjunt de la ciutadania millorar el seu nivell formatiu. És un pilar fonamental de la nostra societat i no es pot qüestionar en el seu conjunt per casos aïllats com els que estan sortint a la llum pública.

5. La universitat té necessitats importants a les quals no es dedica ni el temps ni l’atenció suficients (finançament, autonomia universitària, envelliment de les plantilles, etc). Exigim que els governants atenguin les necessitats i ajudin a resoldre els problemes de fons de la universitat.

L’ACUP aplega la Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Girona (UdG), Universitat de Lleida (UdL), Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).