L’Ajuntament de Terrassa i el CITM organitzen el primer congrés sobre la indústria del videojoc 'indie' a Catalunya 'Indie Games TRS'

El proper 27 d’octubre, de 9 a 20 h, l’Auditori municipal de Terrassa i el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC acolliran més de 20 activitats programades en el marc del primer congrés 'Indie Games TRS'.

08/09/2023

L’Ajuntament de Terrassa, a través del servei d’Innovació i el Terrassa City of Film, juntament amb el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), impulsa una nova proposta per a la promoció i la dinamització del sector audiovisual local amb la celebració de l’'Indie Games TRS', el primer congrés que vincula universitat i indústria del videojoc indie que se celebra a la ciutat i a Catalunya.

Pep Forn, regidor d’Innovació, considera que "aquesta és una passa endavant per posicionar la nostra ciutat com un pol d’atracció per a les creadores en el sector del videojoc independent i per continuar implementant línies d’acció estratègiques que promoguin la indústria audiovisual local. És una oportunitat per seguir fomentant l’emprenedoria i la creació de projectes innovadors que generin un retorn a la ciutat en forma de noves oportunitats laborals i empresarials".

Per al director del CITM, Carles Sora, "el congrés té la voluntat d’enfortir la relació entre la producció independent de videojocs local i la universitat, per vincular el talent dels graduats i de les graduades en videojocs de la UPC, així com per acostar la recerca i la transferència als estudis de videojocs. Volem establir un major vincle entre la indústria i l’acadèmia en el sector dels videojocs, una relació bidireccional amb molt de potencial i amb moltes necessitats compartides".

L’esdeveniment, que tindrà lloc el proper 27 d’octubre, de 9 a 20 h, comptarà amb una sèrie de ponències acadèmiques, xerrades i càpsules formatives adreçades a professionals i estudiants en l’àmbit dels videojocs, enfocades principalment a temes de màrqueting, negoci i distribució, amb l’objectiu d’afavorir la sostenibilitat econòmica dels projectes independents. També s’habilitarà un córner on les empreses del sector podran promoure i donar visibilitat als seus productes, amb possibilitats de fer networking amb altres participants en el congrés. Finalment, es farà una crida per participar en una game jam per a persones més grans de 18 anys de tot Catalunya.

El programa del congrés, que compta amb el suport de Diputació de Barcelona, es presentarà properament en una roda de premsa i es publicarà a: https://terrassainnovacio.cat/ca/indie-games-trs/