La UPC, al 'top 50' del món en Arquitectura, Historia de l'Art i Enginyeria Civil, a la nova edició dels rànquings QS by Subject

Estudiants d'arquitectura de la UPC

Estudiants d'arquitectura de la UPC

El QS World University Rankings by Subject 2024 posiciona la UPC en el lloc 26 del món en Arquitectura, en el rang 21-40 en Història de l’Art, i en el 40 en Enginyeria Civil. Es col·loca també entre les 100 millors universitats del món en set àmbits més i lidera el panorama estatal en set disciplines.

11/04/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) torna a posicionar-se com una de les millors universitats del món, a l'edició 2024 del QS WUR by Subject. En concret, s’ha posicionat en tres llistes entre les 50 millors del món: en Arquitectura en el lloc 26, en Història de l’Art, en el 21-40, i en Enginyeria Civil, en el 40.

Es col·loca també en set llistes més entre les 100 millors universitats del món: en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, en el lloc 66; en Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica, en el 72; en Ciències de la Computació, en el 88; en Matemàtiques, en el 95; en Art i Disseny i en
Enginyeria del Petroli, en el rang 51-100, i, finalment, en el lloc 82 en el camp de l’Enginyeria.

Líder estatal en set disciplines

El QS WUR by Subject també destaca la UPC en el panorama estatal, on lidera les disciplines d'Història de l’Art; Ciències de la Computació; Enginyeria Civil; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica; Enginyeria del Petroli, i Matemàtiques. A més, colidera tres més: Art i Disseny, Ciència dels Materials, i Estadística i Investigació Operativa.

Més de 1.500 institucions analitzades

L’edició 2024 del QS World University Rankings by Subject ha posicionat 1.559 universitats de 92 països, en 60 classificacions, 5 camps i 55 disciplines. Per dur a terme l’anàlisi, es consideren un màxim de cinc indicadors, dos vinculats a la reputació institucional i tres a la recerca: Reputació entre acadèmics i Reputació entre ocupadors, per una banda, i Cites per document, H-Índex i Xarxa internacional de recerca-IRN, per l’altra.

D'aquests indicadors, la UPC continua obtenint la millor puntuació en Xarxa Internacional de Recerca en la disciplina de Ciències de la Computació, amb 97,5 punts. El valor més elevat en Citacions per document es troba en la disciplina de Ciències del Medi Ambient, amb 89,1 punts. Així mateix, Enginyeria del Petroli presenta la millor puntuació de l’indicador H-Índex, amb 84,3 punts; Enginyeria Civil lidera els resultats de la UPC en Reputació entre Acadèmics, amb 82,8 punts, i Arquitectura ho fa en Reputació entre Ocupadors, amb 75,7 punts.