Presentació d'Ariadna Llorens com a nova directora de l’Institut de Ciències de l’Educació

Descarregar

Imatge de l'acte de presentació d'Ariadna Llorens com a nova directora de l’Institut de Ciències de l’Educació

Descarregar

Ariadna Llorens, a la presa de possessió del càrrec, juntament amb el rector Francesc Torres

La professora Ariadna Llorens dirigeix, des del 15 de gener, l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC. El 13 de febrer ha tingut lloc a la Sala d’Actes de l’edifici Vèrtex un acte de presentació de la nova directora a la comunitat universitària.

13/02/2019

La professora Ariadna Llorens, vinculada al Departament d’Organització d’Empreses de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), és, des del 15 de gener, directora de l’Institut de Ciències de l'Educació de la UPC.

Doctora en Administració i Direcció d’Empreses (2012) per la UPC, màster en Administració i Direcció d’Empreses (2001) per Esade Business School, i enginyera industrial (1996) per la UPC a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), Llorens ha compaginat la tasca docent amb una dilatada trajectòria professional, tant en el sector privat com en l’administració pública i amb dedicació especial a la política municipal.

Concretament, ha estat regidora de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú des del maig del 2003 fins a l'abril del 2017. Entre 2011 i 2015 va exercir de primera tinenta d'Alcaldia i regidora d'Educació i Ocupació, Tecnologies i Societat de la Informació. De 2015 a abril de 2017 va ser quarta tinenta d'Alcaldia i regidora de Tecnologies de la Informació i la Comunicació i la Mancomunitat Tegar. L'abril de 2017 va passar a exercir com a regidora a l'oposició, no adscrita a cap grup municipal. Del 2007 al 2015 també va ser consellera comarcal al Consell Comarcal del Garraf.

Durant el període 2011-2017, Ariadna Llorens va ser vicepresidenta del Neàpolis, centre  tecnològic coparticipat per la UPC i l’Ajuntament  de  Vilanova  i  la  Geltrú, i responsable del Campus Universitari de la Mediterrània (CUM), entitat de la UPC, el consistori vilanoví i l’Institut Europeu de la Mediterrània. Fora de l’àmbit de la UPC, ha estat també vicepresidenta de l’Institut Municipal d’Educació i Treball (IMET) de la mateixa localitat.

Anteriorment, del 2007 al 2011, va exercir diversos càrrecs de responsabilitat a l’Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), com són els de sotsdirectora de Planificació Estratègica, sotsdirectora de Recursos i Noves Tecnologies, i secretària acadèmica.

Com a docent, va iniciar la seva trajectòria a la que ara és l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i va continuar, del 2001 al 2005, a EUNCET, centre adscrit a la UPC i, des del 2005, a l’EPSEVG.

Com a investigadora forma part del grup de recerca en Direcció Universitària (GRDU) de la UPC. El seu àmbit de coneixement comprèn els camps del desenvolupament de competències professionals, especialment en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació; la formació i les metodologies d’aprenentatge en l’àmbit universitari tecnològic, així com la gestió de la universitat.

Actualment està dirigint dues tesis doctorals i, fins ara, ha dut a terme més de 60 activitats de producció científica, entre les quals destaquen articles publicats en revistes d’alt impacte (JCR), 19 llibres i 20 treballs presentats a congressos nacionals i internacionals. També ha desenvolupat un projecte de millora de la docència i ha participat en un projecte d’investigació competitiu.