Missatge del rector, Francesc Torres, a l'estudiantat de la UPC, amb motiu del nou curs acadèmic

El rector ha recordat també que aquest curs la UPC commemorarà els 50 anys

A un pas de donar la benvinguda al nou curs acadèmic, el rector de la UPC, Francesc Torres, explica a l'estudiantat, a través d'un vídeo publicat al canal de la Universitat a YouTube, que s'estan actualitzant les mesures per iniciar l'activitat acadèmica amb seguretat. També recorda que, tot i que es preveu que el curs 2020-2021 sigui excepcional, es prioritzarà la presencialitat, principalment per a l'estudiantat de fase inicial i de pràctiques, tallers i laboratoris.

07/09/2020

El videocomunicat del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, es pot visualitzar en aquesta pàgina i al canal de la UPC a YouTube. La transcripció del vídeo es publica tot seguit en aquesta mateixa pàgina.

“Benvolgudes estudiants i benvolguts estudiants,

Espero que les vacances d’estiu us hagin provat molt. A la Universitat hem reprès l’activitat i ja som a les portes de donar la benvinguda al nou curs 2020-2021, que també es presenta excepcional.

Aquesta setmana, amb l’ajuda de les direccions dels centres; dels nostres experts, com la Clara Prats i els membres del seu grup BioCom, i de les autoritats universitàries i sanitàries, estem actualitzant les mesures de seguretat per iniciar el curs. A la UPC continuarem prioritzant la presencialitat, principalment per als estudiants de fase inicial i de pràctiques, tallers i laboratoris. Així mateix, farem el possible perquè l’adaptació de l’estudiantat de nou ingrés sigui presencial i reforçarem les mentories i altres serveis de suport, com la nova app UPC Estudiants.

Dins les mesures complementàries de la fase de represa, serà obligatòria la utilització de mascaretes en tota activitat que es faci a la Universitat. S’estan repartint a tota la comunitat UPC mascaretes com aquestes, que els estudiants podreu recollir a la biblioteca del vostre campus. També s’estan adaptant els espais comuns extremant-ne les mesures d’higiene i ventilació, així com els aularis com aquest, per adequar-los millor a les diferents modalitats de docència.

Cada facultat o escola tindrà una persona de referència per gestionar millor la traçabilitat i comunicació de la pandèmia. S’instarà l’estudiantat UPC a fer una declaració responsable, en la qual se us especificaran les mesures que heu de seguir, especialment davant la detecció d’un possible brot en les activitats en què hàgiu estat implicats presencialment. Així mateix, se us demanarà que eviteu aglomeracions, que romangueu als espais comuns i accediu a les aules de manera esglaonada, i que respecteu sempre les indicacions del professorat.

Estem actualitzant les infografies i la senyalització dels espais amb les darreres indicacions sanitàries. També us recomano que consulteu de manera regular el Portal COVID-19 de la pàgina web de la UPC.

Mai tant com ara la comunitat UPC ha necessitat estar unida en un compromís de solidaritat tan important. Enguany, la UPC celebrarà el 50è aniversari i estem convençuts que la nostra experiència de compromís social ens farà més forts davant les adversitats. Ens mantenim ferms en el nostre compromís de qualitat docent i de recerca. I aquest curs ens sentim més preparats per fer front als nous reptes.

Desitjo que tingueu un curs el més favorable possible. Gràcies per la vostra atenció i pel vostre suport.”

El rector, Francesc Torres