Camps d'estiu en IA i drons per a joves d'entre 12 i 17 anys, amb descomptes per al personal UPC

Un grup de joves mirant pantalles d'ordinadors
Descarregar

Els camps d'estiu estan dirigits a joves d'entre 12 i 17 anys

La UPC, Fundesplai i El Periódico obren el període d’inscripcions al programa de camps tecnològics d’estiu dirigits a joves d’entre 12 i 17 anys, que es desenvoluparan del 8 al 20 de juliol. El PTGAS i el PDI tenen un 10 % de descompte en la inscripció.

24/04/2024

Inspirar els nois i noies interessats en l'àmbit tecnològic i fomentar les vocacions STEAM, a més de trencar estereotips i rols de gènere. Amb aquests objectius, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) col·labora un any més en els dos camps tecnològics d'estiu per a joves d’entre 12 i 17 anys, organitzats juntament amb la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) i El Periódico. Els camps es desenvoluparan en dos torns del 8 al 20 de juliol i es faran a les instal·lacions de Centre Esplai, al Prat de Llobregat, amb una durada de sis dies. Ambdós camps comptaran amb tallers tecnològics especialitzats i xerrades impartides per investigadores i investigadors de la Universitat.

Programar i fer volar drons
Descobrir la història dels drons, les seves funcions i les aplicacions més curioses; desenvolupar aplicacions per guiar el vol de drons petits; fer un taller al DronLab, el laboratori de recerca de drons de la Universitat al Campus del Baix Llobregat, o pilotar drons de grans dimensions. Aquestes són algunes de les activitats que faran els nois i noies que participin en el camp tecnològic de drons, que es desenvoluparà del 8 al 13 de juliol. El camp estarà coordinat pel professor i investigador Miguel Valero, de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC.

Descobrir els secrets de la intel·ligència artificial
En el segon torn, del 15 al 20 de juliol, els participants s'endinsaran en el món de la intel·ligència artificial (IA). A més de conèixer les aplicacions més importants de la IA en la vida quotidiana, aprofundiran en el funcionament de tecnologies de l'àmbit del processament de la veu, la lingüística computacional, la ciència de dades o la robòtica. També coneixeran els aspectes ètics vinculats a la IA i els riscos associats, a més d'aprendre a entrenar sistemes d'aprenentatge no supervisat i a fer aplicacions. El taller també inclou una visita al Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputacióm (BSC-CNS) per conèixer el supercomputador MareNostrum. Estarà coordinat per la professora Karina Gibert, directora de l'Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Group (IDEAI-UPC).

Ciència ciutadana i educació en valors
A més dels tallers tecnològics especialitzats, els camps també inclouen activitats de ciència ciutadana i lúdiques, com ara sortides a la platja, vela, piscina i jocs. En totes les activitats es treballarà de manera transversal l’educació en valors com la solidaritat, l’impacte social de la tecnologia, l’ètica o la cooperació, entre d’altres.

El cost de les colònies és de 495 euros i inclou la pensió completa, el monitoratge i els materials necessaris per dur a terme les activitats programades. El PDI i el PTGAS de la UPC tenen un 10 % de descompte en aquests dos camps d'estiu, introduint el codi U9C#24 a l’hora de fer la sol·licitud, així com un 5 % de descompte en altres colònies d'El Periódico i Fundesplai, amb el codi U9COL#24.