La UPC i Syngenta presenten la Càtedra de formació i noves tecnologies per a una agricultura sostenible

D'esquerra a dreta, Xavier Fàbregas, director de l'EEABB; el rector Daniel Crespo; Ronan de Herce, director general de Syngenta per a Espanya i Portugal, i Emilio Gil, director de la Càtedra
Descarregar

La UPC i l'empresa Syngenta han signat, el 27 de setembre, a l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i Biosistemes de Barcelona (EEABB), la renovació de la càtedra Syngenta-UPC de formació i noves tecnologies per a una agricultura sostenible.

27/09/2023

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), a través de la Unitat de Mecanització Agrària, i Syngenta mantenen una llarga trajectòria de col·laboració de més de 15 anys en la transferència tècnica al sector en formació en noves tecnologies i pràctiques per optimitzar l'ús segur d'insums a l'agricultura.

El professor Emilio Gil, catedràtic del Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia de la UPC i director de la Càtedra Syngenta, explica: “L'objectiu general de la Càtedra és posar en marxa activitats per a la innovació, el desenvolupament, la formació i la transferència del coneixement que contribueixin a la millora de la sostenibilitat i la seguretat alimentària, mitjançant noves tecnologies per a l'agricultura de precisió i la transformació digital, amb un focus especial en la sanitat vegetal i la salut del sòl.”

Entre les activitats de transferència del coneixement i sensibilització incloses a l'acord destaquen la continuïtat de les jornades formatives de calibratge d'equips d'aplicació que fa dos anys que duen a terme per tota la geografia espanyola. Aquesta tasca de formació es completa amb la posada en marxa d'un curs d'especialització en tecnologies d'aplicació, en col·laboració amb les comunitats autònomes, i el desenvolupament de nous dispositius digitals per al calibratge d'equips.

Pel que fa al desenvolupament del coneixement tecnicocientífic i la innovació en noves tecnologies, el compromís de la Càtedra està posat en el desenvolupament i la implementació de tècniques d'agricultura de precisió. La posada en pràctica de sistemes d'aplicació variable (VRA, per les seves sigles en anglès) a la vinya és una de les principals accions de la Càtedra, per promoure i millorar el nivell d'adopció de les noves tecnologies.

Un tercer camp de la Càtedra és la formació i el desenvolupament de futurs tècnics/investigadors, que inclou un programa de pràctiques laborals per a estudiants de la UPC, estades postdoctorals en col·laboració amb Syngenta i el llançament d'un premi en reconeixement al millor treball de fi de grau o màster.

Ronan de Hercé, director general de Syngenta per a Espanya i Portugal, afirma que “hi ha una necessitat urgent d'accelerar la transformació del sector agrícola per fer front als enormes desafiaments actuals. La connexió empresa-universitat és essencial a l'hora de posar al servei del pagès les noves eines de protecció i millora vegetal que incorporen les últimes tecnologies en solucions biològiques i serveis d'agricultura digital i de precisió.