Col·laboració entre el Parlament i les universitats catalanes

Descarregar

El president del Parlament, Roger Torrent, amb el rector de la UPC, Francesc Torres

El Parlament de Catalunya i les 12 universitats catalanes han renovat el seu acord per continuar col·laborant en el progrés de la ciència, la tecnologia, les humanitats i les arts, la difusió de la cultura i el desenvolupament de la societat.

07/05/2019

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, ha participat, juntament amb la resta de rectors i rectores de les universitats catalanes, a l’acte de renovació del conveni de col·laboració subscrit amb el Parlament de Catalunya, i segons el qual aquestes institucions es comprometen a continuar col·laborant pel foment del coneixement i els valors democràtics. L’acte de signatura de l’acord, que renova els subscrits el 2011 i el 2014, va tenir lloc el 2 de maig a la seu parlamentària.

El conveni preveu, entre d’altres accions, la participació de PDI i d’estudiantat en projectes comuns; la col·laboració en matèria de recerca  i publicacions científiques; la participació d’estudiantat, PDI i PAS en estades de perfeccionament, exposicions, conferències o seminaris, i la col·laboració en l’organització d’activitats formatives.

Activitats formatives per a l’estudiantat universitari
El conveni permet, a més, la participació de l’estudiantat a la Setmana del Parlament Universitari (Spuni), un curs de formació en què se simulen les tasques dels diputats i diputades i del personal que treballa a la cambra. A més, poden participar a tallers i visites especialitzades organitzades pel Parlament, i fer pràctiques acadèmiques a la institució.

A més del rector de la UPC, Francesc Torres, el conveni l'han signat els rectors de les universitats de Barcelona, Joan Elias; Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix; de Lleida, Roberto Fernández Díaz; de Vic, Josep-Eladi Baños; Pompeu Fabra, Jaume Casals; Rovira i Virgili, María José Figueras; Ramon Llull, Josep Maria Garrell; Oberta de Catalunya, Josep Anton Planell; Internacional de Catalunya, Xavier Gil, i Abat Oliba CEU, Rafael Rodríguez-Ponga, i Sílvia Llach, vicerectora de la Universitat de Girona, per ordre del rector.