Comunicat de l'ACUP davant la inhabilitació del president de la Generalitat de Catalunya

Els rectors i les rectores de les universitats públiques catalanes, a través de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), han fet públic un comunicat en relació amb la inhabilitació de Quim Torra com a president de la Generalitat de Catalunya.

05/10/2020

Comunicat dels rectores i les rectores de les universitats públiques catalanes:

Davant la confirmació de la sala penal del Tribunal Suprem de la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d’inhabilitar un any i mig per càrrec públic el Molt Honorable President de la Generalitat, Quim Torra, els rectors i rectores de les universitats membres de l’ACUP volem reiterar tot allò expressat en els nostres comunicats dels darrers anys en relació al conflicte polític que viuen Catalunya i l’Estat. Com hem expressat en altres ocasions les universitats apostem, en tot moment, pel diàleg com a via per resoldre els conflictes polítics i per tal que no acabin de forma sistemàtica en la via judicial.

Malgrat respectar la decisió del Tribunal Suprem i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, considerem que no ajuda a vehicular el conflicte per la via política i pel diàleg entre institucions i governs. D’acord amb la nostra declaració d’11 de juny de 2018 ‘des de la pluralitat ideològica de les nostres universitats i com a institucions compromeses, ens refermem en l’aposta a favor dels drets i de la política, amb voluntat de servei i propòsit constructiu. I ho fem des del convenciment que només des de la reivindicació dels principis de la democràcia, dels drets humans i del diàleg serà possible gestionar la dissensió, superar el conflicte i reforçar-nos com a societat’.

Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, 3 d'octubre de 2020