Comunicat del CEUCAT en relació a la vaga estudiantil de l'1 d'octubre

El Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT) ha fet públic un comunicat, per a que es tingui en consideració, reclamant la suspensió de les activitats avaluables i l'assistència obligatòria de cara a la vaga estudiantil de l'1 d'octubre.

28/09/2018

Posicionament del CEUCAT amb motiu de la vaga de l'1 d'octubre

El passat divendres, 21 de setembre del 2018 les entitats estudiantils que conformen la plataforma Universitats per la República convoquen a una vaga estudiantil pel pròxim 1 d’octubre del 2018 amb motiu de protesta contra la repressió viscuda l'any passat.

Els Consells de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes donarem suport a la defensa de l’autonomia del Sistema Universitari Català. Tot i això, l’estudiantat fa temps que es troba desemparat per aquestes institucions catalanes que ens perpetuen com la regió d’Europa amb els preus públics més cars en les titulacions de grau i sobretot de màster.

Aquesta convocatòria, tot i perseguir en la seva majoria objectius aliens a les demandes estudiantils universitàries, no podem obviar que la tardor del 2017 es va produir una àmplia mobilització estudiantil que avala la necessitat que la representació estudiantil i els Consells d’Estudiants defensi els drets del seu col·lectiu.

És per això que, els Consells de les Universitats Catalanes sotasignants instem:

1.    Als Rectors, Rectores, Degans, Deganes, Directors i Directores a suspendre les activitats avaluables i l'assistència obligatòria per la no penalització a l’estudiantat que es vol unir a la convocatòria de vaga estudiantil pel pròxim 1 d'octubre en els seus centres.

2.    A les organitzacions estudiantils convocants a garantir el dret a l’educació per totes aquelles estudiants que vulguin fer-lo efectiu amb la seva assistència a classe.

3.    Garantir que totes les actuacions que es duguin a terme siguin sempre pacífiques i cíviques.

S'adhereixen:

•     Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes