Vols millorar les habilitats matemàtiques de l'estudiantat i el rendiment acadèmic a Europa?

Estudiant amb portàtil i text: Freshman math skills and anxiety evaluation
Descarregar

La UPC col·laborarà per compartir les millors pràctiques docents, debatre sobre els reptes de l'ensenyament de les matemàtiques i intercanviar o crear conjuntament recursos educatius oberts

El professorat o l'estudiantat de Matemàtiques de la UPC interessat a donar suport a la millora en l'educació matemàtica dels futurs estudiants a Europa es pot unir al grup de treball d'un projecte en marxa en aquest àmbit. La iniciativa, que pretén salvar la distància en aquesta disciplina entre els alumnes de batxillerat i estudiants universitaris de primer curs, ha rebut suport del Unite! Seed Fund.

09/02/2024

Sis investigadors i professors del TEU Graz, de la ULisboa i del Wroclaw Tech, tres de les universitats que amb la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) formen part de l'aliança Unite!, treballen per establir un entorn d'aprenentatge inclusiu de les matemàtiques per al professorat i estudiantat universitari de primer curs. Les matemàtiques són la base de gairebé tots els estudis STEM, per la qual cosa tenen una importància estratègica per a l'èxit acadèmic dels estudiants de primer curs.

L'equip del projecte, que ha rebut finançament del fons llavor Unite! Seed Fund, posa l'accent en la importància d'establir un entorn d'aprenentatge inclusiu tant per als estudiants com per al professorat, introduint una prova conjunta d'avaluació de matemàtiques en línia dissenyada per avaluar les habilitats matemàtiques i els graus d'ansietat dels estudiants. En una primera fase, l'avaluació pretén proporcionar informació valuosa sobre la preparació dels estudiants per als estudis STEM, abordant factors psicològics i distingint entre l'ansietat davant l'aprenentatge de les matemàtiques (LMA) i l'ansietat davant dels exàmens de matemàtiques (PIXA).

Professors de matemàtiques i de titulacions STEM de les universitats associades, entre elles la UPC, col·laboraran per compartir les millors pràctiques docents, debatre sobre els reptes de l'ensenyament de les matemàtiques i intercanviar o crear conjuntament recursos educatius oberts (REA). Els resultats dels exàmens i les experiències docents constituiran la base d'iniciatives comunes sobre millors pràctiques, garantint que els estudiants estiguin millor preparats per als estudis STEM, especialment en els primers semestres. Alhora, s'establirà una xarxa de professorat de matemàtiques que permetrà integrar les proves d'avaluació de matemàtiques en les classes d'introducció a les matemàtiques.

Una visió de futur
Mitjançant la integració de la prova d'avaluació en l'ensenyament habitual, es pot crear un mapa d'ansietat que ajudi a identificar accions docents per reduir les barreres psicològiques en els primers semestres d'estudi de les matemàtiques i les assignatures STEM. D'aquesta manera, el projecte contribuirà a influir de forma sostinguda en la configuració de l'ensenyament de les matemàtiques i les matèries STEM, posant l'accent en el benestar dels estudiants. Aquest esforç de col·laboració simbolitza un pas cap al foment d'un entorn en el qual l'ensenyament de les matemàtiques no sigui un mer obstacle, sinó una pedra angular per als futurs líders de STEM.

Més informació

El professorat o estudiantat de Matemàtiques de la UPC interessats a donar suport a la millora de l'educació matemàtica dels futurs estudiants a Europa es poden unir a aquest grup de treball de Unite! i col·laborar en la realització de l'enquesta del projecte sobre l'ansietat davant les matemàtiques.

Inscripcions a través de unite@edventure.studio