Distribució de mascaretes reutilitzables per a la comunitat UPC, a partir del 15 de setembre

Descarregar

El nou model està disponible, fins esgotar existències, en quatre colors: verd, turquesa, lila i negre

El 15 de setembre s'han començat a distribuir, entre tota la comunitat universitària, mascaretes higièniques i reutilitzables. Per a l’estudiantat, estan disponibles a les biblioteques dels campus o centres docents, prèvia identificació, i, per al PDI i el PAS, a les consergeries dels edificis de la Universitat.

10/09/2021

Com a part de les mesures organitzatives i de protecció amb motiu de la pandèmia per la COVID-19 que s’apliquen des de l’inici d’aquest curs 2021-2022, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha començat a distribuir, el 15 de setembre, 40.000 mascaretes higièniques reutilitzables adreçades a l’estudiantat, al Persona Docent Investigador (PDI) i al Personal d’Administració i Serveis (PAS), atesa l’obligatorietat de portar mascareta als espais de la Universitat, com ja es va fer el curs anterior.

El model de la mascareta que es facilita aquest curs continua sent reutilitzable i està confeccionada amb doble teixit hidròfug i antiadherent, format per un 65 % de polièster i 35 % de cotó, al qual s’ha aplicat una fórmula millorada pel que fa al tractament antiviral i antibacterià. L’acabat final és de parafina i hipoal·lergògen.

Disponible en quatre colors (lila, negre, turquesa i verd, a escollir fins a esgotar existències), l’estudiantat pot recollir la mascareta a les biblioteques dels campus o centres docents corresponents, identificant-se amb el carnet UPC o amb el comprovant de la matrícula al mòbil.

Pel que fa al PDI i al PAS, poden recollir-la a les consergeries presentant el carnet UPC.

Procés de rentat
Es recomana rentar-la a mà, ruixant prèviament la mascareta amb un producte desinfectant tipus TP2 (desinfectants i algicides d’ús tèxtil, no destinats a l'aplicació directa a persones o animals, d’ús habitual a les llars).

Un cop desinfectada, cal submergir-la en aigua tèbia amb un detergent neutre per eliminar-ne qualsevol residu químic. Un cop rentada, deixar que s’assequi sense contacte directe del sol.

Després de cada rentat, és important planxar-la a 150 °C per les dues cares.

Al portal COVID-19 trobareu més informació sobre les característiques tècniques, les certificacions i el procés de licitació d’aquest nou model de mascaretes, el qual, com l’anterior, ha tingut lloc a partir dels estàndards de qualitat i sostenibilitat definits amb el criteri expert de l’Institut d'Investigació Tèxtil i de Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) de la UPC.

Així mateix, al final de la seva útil, les mascaretes es poden dipositar en els punts habituals de recollida de la UPC, tal com s’estan recollint les utilitzades fins ara.