Dos estudiants de la UPC-EPSEB, premiats a la Nit de la Construcció

Descarregar

Guillermo García i Miren Etxeberría amb el vicepresident segon del CAATEEB, Josep Maria Forteza, que els va lliurar el guardó.

Dos estudiants de la UPC-EPSEB, premiats a la Nit de la Construcció
Descarregar

Robert Brufau, premi Especial a la Trajectòria Professional

El Col·legi d’Aparelladors de Barcelona (CAATEEB), en el marc dels Premis Catalunya Construcció, ha atorgat el premi al millor Treball Fi de Grau a dos estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC, pel seu projecte i diagnosi de la sostenibilitat al municipi d’Asparrena. Robert Brufau, professor jubilat de l’Escola d’Arquitectura del Vallés (ETSAV), ha estat reconegut per la seva trajectòria professional.

06/07/2018

El Premi al Treball Fi de Grau del CAATEEB, lliurat en el marc de la 15a Nit de la Construcció, es va atorgar a Miren Etxeberría i Guillermo García, titulats en Arquitectura Tècnica i Edificació, de l’EPSEB de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), pel projecte ‘Asparrena cap a un model sostenible: diagnosi’, tutoritzat pel professor Antonio Caballero. Els autors del treball han dut a terme un diagnòstic del model urbà del municipi d’Asparrena, a Àlaba, que presenta l’estat de la sostenibilitat de l’àrea i on es qüestiona el paper dels límits administratius. En aquest sentit, l’objectiu de l’estudi és aconseguir una gestió més eficient pel que fa als fluxos d’energia, matèria i informació dels diferents nuclis urbans que conformen el municipi.

El jurat dels premis ha valorat positivament tant el plantejament i els objectius de partida com la metodologia utilitzada pels estudiants, que han donat molt de valor a l’opinió de la població i de les institucions implicades. D’altra banda, també ha reivindicat el fet que l’estudi respon a les necessitats del món actual i que és susceptible de ser aplicat en altres entorns urbans, principalment de caràcter rural.

La Nit de la Construcció, que enguany es va celebrar el 27 de juny a la Universitat de Barcelona, és la trobada anual dels arquitectes tècnics i enginyers d’edificació. En el decurs d’aquesta vetllada es porta a terme el lliurament dels Premis Catalunya Construcció, amb els quals el Col·legi d’Aparelladors de Barcelona (CAATEEB) vol reconèixer l’esforç dels professionals i empresaris del sector i premiar les persones que, amb el seu treball, contribueixen a millorar la qualitat, la gestió, la sostenibilitat, la innovació i la seguretat en la construcció. En aquest acte s’atorguen premis en set categories professionals, entre els quals s’inclou el premi al millor Treball Fi de Grau i també el Premi Especial a la Trajectòria Professional, que enguany s’ha endut Robert Brufau, entre d’altres motius per la seva activitat docent com a professor de l’Escola d’Arquitectura del Vallés (ETSAV).