El CFIS de la UPC acull la final de l'Olimpíada Informàtica Femenina, els dies 8 i 9 d'abril

Imatge de l'acte de benvinguda de l'Olimpíada Informàtica Femenina
Descarregar

D'esquerra a dreta: la presidenta de l'OIFem, Blanca Huergo; la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, Josefina Antonijuan, i la sotsdirectora de Relacions Externes del CFIS, Maria Alberich

Les participants de l'Olimpíada Informàtica Femenina, , juntament amb estudiantat voluntari del CFIS
Descarregar

Les participants de l'Olimpíada Informàtica Femenina, juntament amb estudiantat voluntari del CFIS

El Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC ha acollit, per segon any consecutiu, la final de l'Olimpíada Informàtica Femenina, on han competit les 15 finalistes d'aquest concurs de programació, adreçat a alumnes d'educació secundària. Les quatre millors classificades representaran Espanya a l'Olimpíada Informàtica Femenina Europea.

11/04/2022

L'Olimpíada Informàtica Femenina (OIFem)  és un concurs anual de programació algorítmica per a alumnes d'educació secundària (ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà o el seu equivalent a l'estranger), menors de 20 anys. Després d'una primera fase de competició, que ha inclòs un programa d'entrenament per a tots els nivells i diverses activitats, el 13 de març es van conèixer les 15 classificades que passen a la fase final del concurs.

La final, que s'ha dut a terme els dies 8 i 9 d'abril a les aules de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), s'ha iniciat amb la benvinguda institucional per part de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la Universitat, Josefina Antonijuan, la sotsdirectora de Relacions Externes del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS), Maria Alberich, i la presidenta de l'OIFem, Blanca Huergo.

Al llarg de les dues jornades, les participants han posat a prova la seva habilitat i coneixements en llenguatges de programació com C/C++, Phyton i Java, amb el suport d'un equip d'estudiants voluntàries del CFIS. La competició s'ha completat amb visites culturals a Barcelona i activitats lúdiques.

La cerimònia final de l'esdeveniment ha tingut lloc el 9 d'abril i s'han donat a conèixer les quatre millors classificades, que participaran a l'Olimpíada Informàtica Femenina Europea, que tindrà lloc del 16 al 23 d'octubre, a Turquia: María Lucía Aparicio García (Oviedo), Laura Mandow Fuentes (Málaga), Amal Dokkar El Hamoudi (Barcelona) i Adriana Aguiló Martínez (Barcelona). La cerimònia ha anat càrrec del director del CFIS, Miguel Ángel Barja, i la presidenta de l'OIFem, Blanca Huergo, amb intervencions també de representants de les empreses patrocinadores.