El conseller Joaquim Nadal ha visitat el Campus Diagonal-Besòs de la UPC

Visita a les instal·lacions de l’UPC Hydrogen Laboratory. D'esquerra a dreta: El conseller Joaquim Nadal; el vicerector de Recerca, Jordi Llorca; la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia; el rector Daniel Crespo, i l'investigador del CER-H2 Lluís Soler
Descarregar

Visita a les instal·lacions de l’UPC Hydrogen Laboratory. D'esquerra a dreta: el conseller Joaquim Nadal; el vicerector de Recerca, Jordi Llorca; la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia; el rector Daniel Crespo, i l'investigador del CER-H2 Lluís Soler

El conseller Nadal amb un estudiant
Descarregar

El conseller ha pogut conèixer els projectes de les associacions d'estudiants del Campus

El conseller de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, ha fet una visita al Campus Diagonal-Besòs de la UPC, el 10 de febrer. El conseller s’ha reunit amb el rector de la UPC, Daniel Crespo, i amb els membres del Consell de Direcció de la UPC. També hi han assistit l’alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete, i la delegada de Ciència i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona, Júlia Miralles.

10/02/2023

El conseller Nadal ha recorregut les instal·lacions del Campus acompanyat també per la presidenta del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Montserrat Guàrdia; el delegat del rector al Campus Diagonal-Besòs, Joan de Pablo; la directora de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), Adriana Farran, i el director general de la Fundació b_TEC Campus Diagonal-Besòs, Josep Escolano.

S’ha visitat l’UPC Hydrogen Laboratory i la planta pilot de producció d’hidrogen del Centre Específic de Recerca de l’Hidrogen (CER-H2), on el vicerector de Recerca, Jordi Llorca, i els investigadors del centre Lluís Soler i Attila Husar li han explicat com funcionaran aquestes instal·lacions capdavanteres, que entraran en funcionament el mes de juny vinent. Constituirà un living lab per avançar en la recerca i la innovació en tecnologies de l’hidrogen −un vector energètic clau en la transició cap a la descarbonització−, donar suport al teixit industrial i desenvolupar activitats de formació.

L'hidrogen i l'electricitat obtinguts al laboratori es produiran de forma local, sostenible i modular, a partir d’una planta pilot de producció d’hidrogen instal·lada al terrat de l’edifici C. Així, el laboratori tindrà la seva pròpia micro-xarxa per optimitzar el consum i la producció d'hidrogen i electricitat. L’objectiu és arribar a generar, en la primera fase, més de 12 kW de potència elèctrica a través de 24 plaques solars i 10 kW de potència elèctrica per a la micro-xarxa del laboratori a través d’una pila de combustible. La planta produirà 20 Nm3/h (metres cúbics normals per hora) d’hidrogen amb una capacitat d’emmagatzematge de 300 Nm3 fins a 400 bars.

El conseller ha pogut conèixer també les associacions d’estudiants e-Tech Racing, e-powered Racing, Bioneer, Aula Lliure, aiCHE, PUCRA, FABLAB.